Olyan taxik kaptak engedélyt a közlekedésre, amiknek kormánykerekük sincs

2023 / 02 / 16 / Bobák Zsófia
Olyan taxik kaptak engedélyt a közlekedésre, amiknek kormánykerekük sincs
A Zoox önvezető taxijában nincs helye sofőrnek, csak utasoknak.

A Zoox cég 2020 végén mutatta be azt az autonóm járművet, ami a jövő közlekedési trendjeihez igazodva már teljes önvezetéssel funkcionál, sőt, sofőr akkor sem vezethetné, ha akarná, mivel kihagyták belőle a kormánykereket és pedálokat is. A jármű egy guruló utasszállító, aminek a formája és a berendezése is a sofőr nélküli működéshez illeszkedik és csak távolról hasonlít autóra, de hamarosan több hozzá hasonló kialakítású jármű is követheti, mivel egyre több gyártó dönt úgy, hogy a személyszállítási szolgáltatások számára már az emberek általi vezetési lehetőség eliminálásával tervezi meg a járműveit.

A Zoox a cég februári 13-ai bejelentése szerint megkapta az engedélyt a DMV-től (California Department of Motor Vehicles) arra, hogy nyílt utakon is fuvarozzon embereket a taxival, így elkezdődhet a később majd szélesebb körben is kiterjesztett szolgáltatás első éles próbája. Az előzetes tesztek már korábban lezajlottak, de mostantól valamivel szabadabban haladhatnak a járművek, bár még mindig szigorú korlátok között tartják a működési területüket és idejüket.

A robottaxik a kaliforniai Foster Cityben, a Zoox központjának területén közlekednek majd, ahol egyik épülettől a másikig viszik a cég dolgozóit másfél kilométeres távon belül. Február 11-én már kipróbálták az útvonalat, ahol más járművek, kerékpárosok és gyalogosok között kell helytállnia a robottaxiknak. A maximális sebességük egyelőre nem lépheti át az 56 km/h-át, annak ellenére, hogy elméletileg sokkal nagyobb tempóra is képesek.

A Zoox járműveit tehát az elkövetkező időkben csak a cég teljes munkaidőben foglalkoztatott dolgozói vehetik igénybe és ők is csak egy-két kilométer erejéig, de a bejelentés szerint a további engedélyek megszerzése után már a teljes üzemű taxiszolgáltatás bevezetése lesz a cél.

(Fotó: Zoox)

Kormánykereke nincs, de százhússzal megy előre és hátra az Amazon robottaxija 270 fokban látó szenzorok az autó mind a négy sarkán. 120 km/h végsebesség. Tizenhat órás üzemidő. Nulla kormánykerék. Bemutatták az Amazonhoz tartozó Zoox első modelljét.


Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Disztópia, újfajta szórakozás, a technológia térnyerése vagy egy eszköz, ami sok problémát meg tud oldani - a szexuális célokra szánt emberszerű gépeket nagyon eltérő szemszögekből lehet nézni, de egy biztos: a robotok készülnek és egyre emberibbé válnak. Legújabb sorozatunkban partnerünkkel, Magyarország legnagyobb felnőtt áruházával, a Vágyaim.hu csapatával együtt kutatjuk, merre tart az emberiség a szexualitás egyre digitálisabb ösvényein...
Olaszországban épülhet fel az első kereskedelmi hyperloop
Olaszországban épülhet fel az első kereskedelmi hyperloop
A Hyper Transfer projekt hivatalosan is elkezdődött. Az olasz hyperloop Velence és Padova között üzemel majd.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.