Online elérhető, MI vezérelte, robotizált laboratórium az IBM-től

2020 / 09 / 20 / Justin Viktor
Online elérhető, MI vezérelte, robotizált laboratórium az IBM-től
A szintetikus kémia továbbra is hagyományos tudományágnak számít a digitalizálás és az új technológiák terjedésének dacára. A kémikusok továbbra is nagyjából ugyanazokra a protokollokra támaszkodnak, a próba és tévedés ősi gyakorlata fékezi a gyorsabb tempójú felfedezések iránti törekvéseket. Az IBM Research Europe dinamikus tudóscsoportja ezen szeretne változtatni, olyan modern eszközök segítségével, mint a mesterséges intelligencia, a felhő-technológia és a robotika.

RoboRXN

A vállalat új önműködő laboratóriuma RoboRXN névre hallgat. A távoli elérést biztosító létesítményben felhőalapú számítási platform, MI, és robotok várják a felhasználókat, olyan rendszerben, ami lehetővé teszi új molekulák létrehozását. Mondanunk sem kell, hogy milyen fontos eszköz ez a labor a koronavírus pandémia kellős közepén.

Az online labor épp úgy működik, illetve működtethető, mint bármely hasonló távoli munkavégzésre alkalmas eszköz. A felhasználó egy kémiai tervezőrendszerben paraméterezheti a létrehozni kívánt anyag molekuláris felépítését, a RoboRXN pedig gépi tanulás segítségével eldönti, milyen összetevőkre lesz szükség, illetve hogyan és miképp kell felhasználni őket. Ezután jöhetnek a robotok, melyek kikeverik a megadott keveréket, majd elvégzik a kívánt teszteket és az eredményeket visszaküldik a felhasználónak.

Egy ilyen okosrendszer forradalmasíthatja az olyan szintetikus kémiai kutatásokat, mint például a gyógyszerkutatás, ahol jelenleg 10 évbe és 10 millió dollárba kerül egy új gyógyszer piacra juttatása.

A legtöbb idő és energia általában az összetevők kikeverésére és a tesztelése fordítódik. A gépi tanulás meggyorsítja a kísérleteket is, ezáltal gyorsabb és hatékonyabb válasz adható majd az olyan vészhelyzetekre is, mint a jelenlegi koronavírus pandémia.

A gyógyszerkutatás területén számos laboratórium és cég használja az MI és a robotika lehetőségeit, azonban egyedül az IBM tette mindezt akár otthonról is elérhetővé.

(Forrás: IBM Képek: IBM)

Tudtad, hogy a telefonod képes feliratozni mindent, ami elhangzik körülötted?
Ez a mai világban akár ijesztőnek is hathat, pedig a Google által kifejlesztett Azonnali átírás alkalmazás azok közé a dolgok közé tartozik, ami miatt igazán lehet szeretni a technológiát.