Ez lehet az első önvezető légitaxi, ami megkapja az engedélyt a szolgáltatás elindítására

2022 / 10 / 07 / Bobák Zsófia
Ez lehet az első önvezető légitaxi, ami megkapja az engedélyt a szolgáltatás elindítására
A Wisk Aero hatodik generációs gépe indíthatja be az autonóm eVTOL-os taxi forradalmat.

Sok cég halad a világ számos pontján az eVTOL-lal való légitaxi szolgáltatás megalapozása és engedélyeztetése felé vezető úton, de egyike azoknak, akik hamarosan önvezető géppel is megkaphatják az FAA-tól (az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala) a zöld utat, a Wisk Aero, már igencsak elől jár a fejlesztésekben: több mint 1600 tesztrepülésen vannak túl a különböző fejlettségi szintű prototípusaikkal és nemrégen bemutatták a hatodik generációs gépüket is, ami Gary Gysin, a cég vezérigazgatója szerint, megváltoztathatja a teljes közeledési rendszer jelenlegi képét.

A Gen 6 eVTOL az előző példány, a kétüléses Cora továbbgondolt verziója, ami méreteiben és az utastér befogadóképességében is többet tud elődjénél - a megemelt és hosszabb (15 méteres) szárnyak nagyobb stabilitást és biztonságot, a újfajta propeller elrendezés jobb meghajtást biztosít. A gép négy utas szállítására alkalmas, akik a kabinban a minimális zajszintnek köszönhetően kényelmesen utazhatnak az akár 1,2 kilométer magasságba emelkedő és 220 km/h-ás maximális sebességre képes járműben. A Gen 6 egy feltöltéssel 144 kilométert tud megtenni és útját a Wisk Aero munkatársai is felügyelik az irányítóközpontból, bár a jármű a levegőben teljesen automata üzemmódban repül, előre meghatározott és beprogramozott útvonalon.

A légieszköz különlegességét, az önvezető funkciója mellett, az elérhetősége adja, a cég ugyanis minél szélesebb körben használható szolgáltatást kíván bevezetni, ennek érdekében pedig olyan módon alakították ki a gépet és a leendő szolgáltatás feltételeit is, hogy az minél inkluzívabb lehessen. A be-, és kiszállás például mozgássérültek számára sem okoz megoldhatatlan problémát az ajtó kialakításának köszönhetően és a belső térben olyan felhasználói felületek várják az utasokat, amelyek a hallás-, vagy látássérült emberek számára is könnyedén használhatóak. A Wisk Aero a légitaxi szolgáltatás árát mérföldenként és utasonként 3 dollárban határozta meg, ami mai árfolyamon körülbelül 780 forint/kilométer költséget jelent.

Az új modell egyelőre még az FAA engedélyére vár, mielőtt a levegőbe emelkedhetne első hivatalos utasaival, de a cég reményei szerint már nincs messze a szolgáltatás indításának időpontja, ami az első, pilóta által vezetett légitaxik után, de más autonóm módon működő repülő taxik indítása előtt fog megtörténni.

(Fotó: Wisk Aero)

Egy újabb repülő autó kapott hivatalos engedélyt, hogy a levegőbe emelkedhessen A Samson vasaló alakú, háromkerekű repülő autója, a Switchblade megkapta a Szövetségi Légügyi Hivataltól (FAA) a légialkalmassági engedélyt, és hamarosan megkezdődhet a sorozatgyártása is.


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.