Az emberiség mai, modern életében az egyik legalapvetőbb használati eszköz a kerék, ami nélkül az utazás, főként hosszú távon, elképzelhetetlen lenne. Azt a történészek és archeológusok sem tudják biztosan, hogy hogyan is zajlott a kerék feltalálása, melyik korban jutott először eszébe az elődeinknek a tengely ötlete és mennyi időbe telt, mire kikísérletezték a megfelelően működő verziót, amiben a tengely elég stabil, strapabíró és a kerék elég könnyedén gördülő volt ahhoz, hogy jól működjön a használat során, de annyi biztos, hogy hagyományosan az első kerék megjelenését körülbelül időszámításunk előtt 3500-ra teszik. Az egyik magyarázatát a későinek tűnő felbukkanásnak a kerék kialakításához szükséges szerszámok adják, a kifinomultságot igénylő megmunkáláshoz ugyanis egyes teóriák szerint olyan speciális eszközökre volt szükség, amit korábban nem ismertek vagy nem tudtak előállítani, másrészt bizonyos területeken egyszerűen nem vették nagy hasznát a keréknek közlekedés és szállítás során, ez lehet az oka például, hogy Dél-Amerikában, a maják, inkák és aztékok körében csak jóval később terjedt el a kerék alkalmazásának szokása, miután az európaiak ide is magukkal vitték a technológiát.
A kerék olyan jól bevált, hogy ma már a legtöbb közlekedési, illetve szállítóeszközön megtalálható, de a fejlesztése és módosítása állandó munkát ad a mérnököknek, akik időnként egészen extrémnek tűnő verzióit alkotják meg a használati eszköznek. A variációk egy témára kifogyhatatlan forrását jelentik az innovációnak, még ha a bejelentések a kerék újrafeltalálásáról némileg túlzóak is, elvégre a végeredmény mindig ugyanaz: egy kerek, gördülő objektum, ami az előrehaladást segíti elő a járműveken. Néha még más bolygókon is.
Ez a cikk eredetileg 2024.05.31-én jelent meg a Rakétán.
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR