Öt perc töltéssel ígér 160 kilométeres hatótávot egy új akkumulátortechnológia

2022 / 05 / 18 / Bobák Áron
Öt perc töltéssel ígér 160 kilométeres hatótávot egy új akkumulátortechnológia
Bár az elektromos autók piacán szinte napról-napra születnek olyan megoldások, amelyeknek köszönhetően az autók egyre nagyobb távolságokat tudnak megtenni és egyre gyorsabban lehet őket tölteni, a benzines és dízelautókkal összehasonlítva még mindig van hova fejlődniük. A fejlődés következő lépcsőfokát az izraeli StoreDot hozhatja el, akik annyira bíznak a saját megoldásukban, hogy nemrég egy élő bemutató keretében demózták a technológiát.

Az Izraelben megrendezett EcoMotion Week szakmai kiállításon a cég képviselői tíz percen keresztül töltöttek egy 24 amperórás akkumulátort, amit ennyi idő alatt 86%-ra, azaz 20,6 amperórára sikerült feltölteniük. Ez a gyártó állítása szerint azt jelenti, hogy egy ilyen technológiával szerelt elektromos autót mindössze öt percig kéne tölteni ahhoz, hogy 160 kilométerre elegendő energiát pumpáljunk az akkumulátorba - noha ez nyilvánvalóan attól is függ, hogy milyen autóról beszélünk, és hogyan használjuk azt.

Doron Myersdorf, a cég vezérigazgatója elmondta, hogy a nyilvános bemutatóval azt igyekeztek demonstrálni, mennyire megbíznak a saját technológiájukban, amit három éve kezdtek el fejleszteni. A demó során használt, 300x100 milliméteres akkumulátorcellát a StoreDot egyik partnere, a kínai Eve Energy gyártotta le, és az extrém gyorstöltés ellenére a bemutató során a hőmérséklete soha nem lépte túl a 33 Celsius-fokos hőmérsékletet.

A páratlan töltési sebességet a hírről beszámoló Techradar szerint a StoreDot azzal érte el, hogy az akkumulátorcella anódját grafitról szilícium nanorészecskékre cserélték. Ezzel sikerült kiküszöbölniük az olyan problémáknak, mint az akkumulátor megduzzadása, az élettartam radikális csökkenése vagy a gyorstöltésből fakadó biztonsági kockázatok.

A vállalat extrém-gyorstöltési (XFC) technológiájában már a nagy autógyártók és elektronikai cégek is meglátták a fantáziát, a hírről beszámoló Techradar szerint a StoreDot-ot olyan cégek támogatják, mint a Daimler, a Volvo vagy a Samsung. Yaron Fein, a cég kutatási és fejlesztési részlegének vezetője elmondta, hogy az év végéig szeretnék elérni, hogy az akkumulátor akár ezer töltési ciklust is kibírjon, a "100in5" névre keresztelt technológiát (amelynek nevében a számok a 100 mérföldet valamint az 5 percet jelölik) pedig 2024-re már piacra is küldenék. A StoreDotnak hosszútávon ennél is ambiciózusabb tervei vannak, hiszen tíz éven belül egy olyan akkumulátort is piacra dobnának, ami öt helyett már mindössze két perc töltéssel képes hozni ugyanezt a kapacitást.

(Borítókép: StoreDot)

Gurulós bőröndre emlékeztető pótakkumulátor oldhatja meg az elektromos autók hatótávproblémáját A villanyautók kapcsán az egyik leggyakrabban hangoztatott kifejezés az úgynevezett "range anxiety", vagyis a hatótáv miatti szorongás. A ZipCharge új eszköze viszont megoldhatja, hogy a sofőröknek ne kelljen egyfolytában a műszerfalat nézegetniük.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Felével növeli meg a tolóerőt ez a régi-új technológia.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.