Öt perc töltéssel ígér 160 kilométeres hatótávot egy új akkumulátortechnológia

2022 / 05 / 18 / Bobák Áron
Öt perc töltéssel ígér 160 kilométeres hatótávot egy új akkumulátortechnológia
Bár az elektromos autók piacán szinte napról-napra születnek olyan megoldások, amelyeknek köszönhetően az autók egyre nagyobb távolságokat tudnak megtenni és egyre gyorsabban lehet őket tölteni, a benzines és dízelautókkal összehasonlítva még mindig van hova fejlődniük. A fejlődés következő lépcsőfokát az izraeli StoreDot hozhatja el, akik annyira bíznak a saját megoldásukban, hogy nemrég egy élő bemutató keretében demózták a technológiát.

Az Izraelben megrendezett EcoMotion Week szakmai kiállításon a cég képviselői tíz percen keresztül töltöttek egy 24 amperórás akkumulátort, amit ennyi idő alatt 86%-ra, azaz 20,6 amperórára sikerült feltölteniük. Ez a gyártó állítása szerint azt jelenti, hogy egy ilyen technológiával szerelt elektromos autót mindössze öt percig kéne tölteni ahhoz, hogy 160 kilométerre elegendő energiát pumpáljunk az akkumulátorba - noha ez nyilvánvalóan attól is függ, hogy milyen autóról beszélünk, és hogyan használjuk azt.

Doron Myersdorf, a cég vezérigazgatója elmondta, hogy a nyilvános bemutatóval azt igyekeztek demonstrálni, mennyire megbíznak a saját technológiájukban, amit három éve kezdtek el fejleszteni. A demó során használt, 300x100 milliméteres akkumulátorcellát a StoreDot egyik partnere, a kínai Eve Energy gyártotta le, és az extrém gyorstöltés ellenére a bemutató során a hőmérséklete soha nem lépte túl a 33 Celsius-fokos hőmérsékletet.

A páratlan töltési sebességet a hírről beszámoló Techradar szerint a StoreDot azzal érte el, hogy az akkumulátorcella anódját grafitról szilícium nanorészecskékre cserélték. Ezzel sikerült kiküszöbölniük az olyan problémáknak, mint az akkumulátor megduzzadása, az élettartam radikális csökkenése vagy a gyorstöltésből fakadó biztonsági kockázatok.

A vállalat extrém-gyorstöltési (XFC) technológiájában már a nagy autógyártók és elektronikai cégek is meglátták a fantáziát, a hírről beszámoló Techradar szerint a StoreDot-ot olyan cégek támogatják, mint a Daimler, a Volvo vagy a Samsung. Yaron Fein, a cég kutatási és fejlesztési részlegének vezetője elmondta, hogy az év végéig szeretnék elérni, hogy az akkumulátor akár ezer töltési ciklust is kibírjon, a "100in5" névre keresztelt technológiát (amelynek nevében a számok a 100 mérföldet valamint az 5 percet jelölik) pedig 2024-re már piacra is küldenék. A StoreDotnak hosszútávon ennél is ambiciózusabb tervei vannak, hiszen tíz éven belül egy olyan akkumulátort is piacra dobnának, ami öt helyett már mindössze két perc töltéssel képes hozni ugyanezt a kapacitást.

(Borítókép: StoreDot)

Gurulós bőröndre emlékeztető pótakkumulátor oldhatja meg az elektromos autók hatótávproblémáját A villanyautók kapcsán az egyik leggyakrabban hangoztatott kifejezés az úgynevezett "range anxiety", vagyis a hatótáv miatti szorongás. A ZipCharge új eszköze viszont megoldhatja, hogy a sofőröknek ne kelljen egyfolytában a műszerfalat nézegetniük.


Az elektromos autók nem csak elvesznek, hanem adnak is energiát, ha kell
Az elektromos autók nem csak elvesznek, hanem adnak is energiát, ha kell
Elektromos autók táplálták energiával az ausztrál villamosenergia-hálózatot egy áramszünet alatt.
Ausztria vezető traktorgyártója hidrogénhajtású traktort készített
Ausztria vezető traktorgyártója hidrogénhajtású traktort készített
A kísérleti traktor működéséhez a hidrogént biogenikus nyersanyagokból állítják elő.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.