A hatótáv miatti szorongásnak alapvetően két oka van: az egyik, hogy az elektromos autók hatótávolsága még mindig jelentősen elmarad a belső égésű motoros autókétól, igaz, ez az utóbbi időben egyre kevésbé jelent problémát. A Mercedes idén bemutatott elektromos autói, az EQS és az EQE, a Tesla legtöbb modellje vagy a nemrég bemutatott Lucid Air már mind-mind több mint ötszáz (sőt, inkább hatszáz) kilométert tudnak megtenni egy töltéssel, vagyis a villanyautók hatótávolsága ha lassan is, de egyre növekszik. A másik probléma az elektromos töltőhálózat szegényessége, ami miatt hosszabb utaknak még mindig csak óvatosan, az útirányt jól megtervezve lehet nekivágni egy villanyautóval.
A COP26 konferencián bemutatott ZipCharge Go egy nagyjából 22 kilós, kerekekkel és fogantyúval is ellátott pótakkumulátor, ami a gyártó szerint 30 perc alatt nagyjából 32 kilométernyi extra hatótávot biztosít a villanyautónak. Néhány kivételtől eltekintve ez már Magyarországon is elég ahhoz, hogy szinte bárhol elguruljunk a legközelebbi töltőpontig, de a ZipCharge ígéretei szerint a gurulós bőröndre emlékeztető töltőből később lesz egy nagyobb változat is, amivel több mint hatvan kilométerre elegendő energiával lehet majd feltölteni az autó akkumulátorait. A töltőt egy hagyományos Type 2-es csatlakozóval lehet csatlakoztatni az autóhoz, a töltöttségét pedig egy mobilalkalmazás segítségével lehet ellenőrizni.
A várhatóan 2022 végén piacra kerülő pótakkumulátor ára egyelőre nem ismert, de a ZipCharge annyit már elárult, hogy az eszközt bérelni is lehet majd havi 49 fontért, vagyis nagyjából 21 ezer forintért. A hírről beszámoló TechCrunch megemlíti, hogy hasonló megoldást korábban már a SparkCharge is bemutatott Roadie néven, igaz, az a kialakítása miatt valamivel nehezebb szállítható. A 15 perc alatt nagyjából 24 kilométernyi plusz hatótávolságot biztosító pótakkumulátort a gyártó 12 ezer dollárért, vagyis kábé 3,7 millió forintért árulja, de a ZipCharge One-hoz hasonlóan bérleti konstrukcióban is elérhető, ha valakinek csak időszakosan lenne szüksége a plusz kilométerekre.
(Fotó: ZipCharge)