Gurulós bőröndre emlékeztető pótakkumulátor oldhatja meg az elektromos autók hatótávproblémáját
2021 / 11 / 03 / Bobák Áron
Gurulós bőröndre emlékeztető pótakkumulátor oldhatja meg az elektromos autók hatótávproblémáját
A villanyautók kapcsán az egyik leggyakrabban hangoztatott kifejezés az úgynevezett "range anxiety", vagyis a hatótáv miatti szorongás. A ZipCharge új eszköze viszont megoldhatja, hogy a sofőröknek ne kelljen egyfolytában a műszerfalat nézegetniük.

A hatótáv miatti szorongásnak alapvetően két oka van: az egyik, hogy az elektromos autók hatótávolsága még mindig jelentősen elmarad a belső égésű motoros autókétól, igaz, ez az utóbbi időben egyre kevésbé jelent problémát. A Mercedes idén bemutatott elektromos autói, az EQS és az EQE, a Tesla legtöbb modellje vagy a nemrég bemutatott Lucid Air már mind-mind több mint ötszáz (sőt, inkább hatszáz) kilométert tudnak megtenni egy töltéssel, vagyis a villanyautók hatótávolsága ha lassan is, de egyre növekszik. A másik probléma az elektromos töltőhálózat szegényessége, ami miatt hosszabb utaknak még mindig csak óvatosan, az útirányt jól megtervezve lehet nekivágni egy villanyautóval.

A COP26 konferencián bemutatott ZipCharge Go egy nagyjából 22 kilós, kerekekkel és fogantyúval is ellátott pótakkumulátor, ami a gyártó szerint 30 perc alatt nagyjából 32 kilométernyi extra hatótávot biztosít a villanyautónak. Néhány kivételtől eltekintve ez már Magyarországon is elég ahhoz, hogy szinte bárhol elguruljunk a legközelebbi töltőpontig, de a ZipCharge ígéretei szerint a gurulós bőröndre emlékeztető töltőből később lesz egy nagyobb változat is, amivel több mint hatvan kilométerre elegendő energiával lehet majd feltölteni az autó akkumulátorait. A töltőt egy hagyományos Type 2-es csatlakozóval lehet csatlakoztatni az autóhoz, a töltöttségét pedig egy mobilalkalmazás segítségével lehet ellenőrizni.

A várhatóan 2022 végén piacra kerülő pótakkumulátor ára egyelőre nem ismert, de a ZipCharge annyit már elárult, hogy az eszközt bérelni is lehet majd havi 49 fontért, vagyis nagyjából 21 ezer forintért. A hírről beszámoló TechCrunch megemlíti, hogy hasonló megoldást korábban már a SparkCharge is bemutatott Roadie néven, igaz, az a kialakítása miatt valamivel nehezebb szállítható. A 15 perc alatt nagyjából 24 kilométernyi plusz hatótávolságot biztosító pótakkumulátort a gyártó 12 ezer dollárért, vagyis kábé 3,7 millió forintért árulja, de a ZipCharge One-hoz hasonlóan bérleti konstrukcióban is elérhető, ha valakinek csak időszakosan lenne szüksége a plusz kilométerekre.

(Fotó: ZipCharge)

További cikkek a témában:

Évente 1800 kilométert is meg tud tenni hálózati töltés nélkül a Toyota új elektromos autója A világ legnagyobb autógyártója pénteken mutatta be a bZ4X SUV-ot, ami a Toyota első olyan modellje, ami kifejezetten elektromos autónak készült.

Bemutatták a világ leggyorsabb villanyautó-töltőjét Az ABB Terra 360 elméletileg akár 15 perc alatt is fel tudja tölteni egy autó akkumulátorát - igaz, jelenleg nincs olyan modell a piacon, ami képes lenne teljesen kihasználni a teljesítményét.

Nyomasztóan átláthatatlan a villanyautók töltőhálózata Európában A benzinről, gázolajról nagyjából lehet tudni, hogy hol mennyibe kerül. Mobilozni ugyanannyiért mobilozunk bárhol az EU-ban. Az elektromos autózás piacán viszont egyelőre vadkapitalizmus tombol.


Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.