A The New York Times-ban olvasható cikk szerint márciusban tudták meg Mountain View-ban, a Google főhadiszállásán, hogy a koreaiak a Microsoft keresőjével, a Binggel szemeznek. A Google több mint kilencven százalékos piaci részesedéssel bír, míg a Bingnek globálisan három százaléka sincs, ám az elmúlt hónapokban a mesterséges intelligencia-alapú megoldások beépítésével úgy tűnik, hogy versenyhelyzetbe került az eddig lenézett szolgáltatás. És ugyan a Microsoft egyelőre óvatosan fogalmaz, Satya Nadella vezérigazgató is csak arról beszél, hogy néhány százalék elcsenése a nagy riválistól is dollármilliárdokat jelenthet nekik, most újabb bizonyítékát látjuk annak, hogy végre beindult a keresők közti konkurenciaharc.
Az, hogy a Samsung mérlegeli, hogy a készülékeiket először elindítva a Bing fogadja a felhasználókat a Google helyett, azért lehet különösen aggasztó a Google számára, mert a készüléktulajdonosok java nem szereti piszkálni a telefonja beállításait. A feltételezés szerint ha alapból a Bing indul el a böngészőben kereséskor, akkor az sok embernél úgy is marad. Persze vannak, akik azt mondják, hogy a Google nem elsősorban azért népszerű, mert alapértelmezett az iOS-ben és az Androidban, hanem azért, mert kiváló termék - és ezzel nehéz lenne vitatkozni. Ugyanakkor a keresőóriás állítólag évi hárommilliárd dollárt fizet a Samsungnak, húszmilliárdot az Apple-nek, hogy a Galaxy készülékeken és az iPhone-okon elsőre az ő keresőjük induljon el. A Times újságírója belső, google-ös levelezések alapján úgy látta, hogy az, hogy elbukhatják ezt a szerződést, "pánikot" okozott a cégnél.
Miközben Mountain View-ban toborozzák a Samsungot meggyőzni hivatott csapatot, százhatvan munkatársuk azon dolgozik, hogy a keresőjük szintén képes legyen arra, amire a Bing. A "Magi" nevű projekt célja, hogy a Google személyre szabottabb legyen, a keresési élmény jobban emlékeztessen egy emberek közti párbeszédre, mindezt úgy, hogy a cég számára kritikus bevételi forrást, a találatokkal együtt megjelenő hirdetéseket, ne veszélyeztesse. Ezzel kapcsolatban májusban, a Google éves fejlesztői konferenciáján számíthatunk bejelentésekre, de úgy tűnik, hogy lassan, először csak az Egyesült Államokban, és ott is csak korlátozott számú felhasználónak teszik lehetővé, hogy kipróbálják az újdonságokat.
(Borítókép: Bobák Áron/Rakéta.hu)