Pilóta nélküli légitaxik repültek egyedülálló formációban

2023 / 07 / 28 / Bobák Zsófia
Pilóta nélküli légitaxik repültek egyedülálló formációban
A járművek legújabb tagjai a párizsi olimpián szállítanak utasokat.

A német-kínai Autoflight cég februárban demonstrálta legújabb generációs Prosperity gépével az egy feltöltéssel rekordnak számító távolság, vagyis 250 kilométer megtételére való képességét. Az eVTOL a távot 1 óra 38 perc alatt teljesítette, egyelőre csak egy erre kijelölt pálya felett körözve, de hamarosan már a szabadban, utasokkal a fedélzetén is bizonyíthat, a gyártó ugyanis egyre közelebb kerül a légitaxi szolgáltatás elindításához.

Az Autoflight a jövő évi párizsi olimpián a Volocopter mellett egyike lesz azoknak a cégeknek, amelyek járművei utasokat szállíthatnak az esemény idejére kialakított öt vertiport valamelyikéről indulva, bár ez hivatalosan még nem jelenti a légitaxik korának kezdetét, mivel a Kínában vagy Európában induló kereskedelmi szolgáltatások csak később lesznek elérhetőek. A Prosperity októbertől szintén demonstrációs céllal repül majd Sencsen és Zhuhai városa között, hogy bemutassa, mennyivel kevesebb időt vesz igénybe az eVTOL-os utazás, mint az utakon való hagyományos közlekedés. Az Autoflight szerint az autóval akár 3 óráig is tartó út ideje a levegőben 15 percre csökkenthető.

A gyártó nemrégen a Prosperity három különböző típusával végzett repülési tesztet, aminek során a gépek autonóm üzemmódban, formációban repültek, mind más-más magasságban és ideig. A teljes bemutató több mint 40 percig tartott és közben 230 km/h-ás sebességet értek el a járművek, amelyek a látvány kedvéért még füstcsíkot is húztak maguk után, de ez persze nem tartozik majd a normál működésükhöz a mindennapokban. A prototípusokat az elkövetkező időkben alakítják kereskedelmi forgalomban is megjelenő termékké, amelyek közül elsőként a teherszállító verziók jelennek meg Ázsiában.

(Fotó: Autoflight)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Az autós GPS-ek őse magnószalagokon tárolta a térképeket és iránytűre hagyatkozott műholdak helyett
Az autós GPS-ek őse magnószalagokon tárolta a térképeket és iránytűre hagyatkozott műholdak helyett
Az Etakot a nyolcvanas évek közepén dobták piacra, mai szemmel nézve horrorisztikus összegért.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.