A 70 éves üzletember - aki a Forbes listája szerint jelenleg a világ 500. leggazdagabb embere - nem egyedül utazott az űrbe, az űrrepülőn rajta és a két pilótán kívül ott ült a cég három prominens képviselője is: Beth Moses, a cég űrhajós kiképzésének vezetője, Colin Bennett, a Virgin Galactic vezető mérnöke és Sirisha Bandla, a vállalat kormányzati kapcsolatokért és kutatásért felelős alelnöke. Ez volt a VSS Unity első útja, amikor a pilótákon kívül utasok is ültek az űrrepülőben.
A VSS Unity nagyjából negyven percnyi emelkedés után, magyar idő szerint 17.25-kor csatlakozott le a VMS Eve hordozórepülőről, majd a hangsebesség háromszorosát is túllépve, 3500 km/h-s sebességgel érte el a 86 kilométeres magasságot. Itt az utasok néhány perc erejéig a súlytalanság érzését is átélhették, miközben a kifejezetten ehhez az élményhez kifejlesztett utaskabin 17 ablakán keresztül csodálhatták meg a Földet.
A neheze még hátra volt, hiszen a VSS Unitynek vissza kellett térnie az új-mexikói Spaceport Americába, amihez az űrrepülőgépnek csinálnia kellett egy hátrabukfencet, miközben az állítható szárnyaira merőleges helyzetbe került. Miután lelassult, nagyjából 15 kilométeres magasságban, a VSS Unity felvette az eredeti formáját, majd a saját kerekein landolt az űrrepülőtéren. Maga az űrrepülés és a visszatérés az emelkedéshez képest egyébként nagyon gyorsan történt, hiszen a VMS Eve-ről való lecsatlakozástól számítva mindössze negyed óra telt el, mire a Unity földet ért a kifutópályán.
A cég alapítója még a vissztérés közben, az űrrepülőgép fedélzetéről bejelentkezett élőben, és elmondta, hog ez egy éltereszóló élmény volt, valamint megköszönte midnenkinek, aki közre működött abban, hogy megavlósulhasson. Bransonék sikeres tesztje azt jelenti, hogy a Virgin Galactic mindössze két tesztre van attól, hogy elkezdhessék a fizetős utasaikat is szállítani a világűrbe, és mivel a Szövetségi Légügyi Hivataltól már megkapták erre az engedélyt, a várakozások szerint erre már 2022-ben sor kerülhet.
Richard Branson a visszatérés után egy különleges nyereményjátékot is bejelentett, amelynek keretében bárki nyerhet egy párosjegyet a Virgin Galactic egyik első járatára. Ehhez nincs más teendőnk, mint regisztrálni az Omaze.com oldalán, és megadni az adatinkat. Bár a sorsoláson bárki részt vehet, a nyerési esélyeinket jelentősen növelhetjük, ha adakozunk is, egy ötdolláros adománnyal például már 50-szer vehetünk részt a sorsoláson, míg egy százdolláros adomány a kétezerszeresére növeli az esélyeinket. Az Omaze az adományokkal a Charities Aid Foundation Americát támogatja, ami számos különböző területen folytat jótékonysági tevékenységet. A sorsolásra szeptember 1-ig lehet regisztrálni, a nyerteseket pedig szeptember 29-én fogják kihirdetni.
(Borítókép: Richard Branson 2012-ben a Farnborough-i Nemzetközi Légibemutatón, háttérben a SpaceShipTwo, Fotó: In Pictures Ltd./Corbis via Getty Images)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR