Az algoritmus segítségével friss ötletek születhetnek a különböző terepakadályok leküzdésére, legalábbis ezt állítja a programot ismertető tanulmány. A szoftvert az MIT Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory (CSAIL) nevű részlege fejleszti, és a SIGGRAPH Asia konferencián kerül majd bemutatásra. A szoftver megszületésének indoka, hogy a robotok tervezésében dominálnak a mérnökök beidegződései. Ilyen például, hogy ha valaki olyan gépet szeretne, amely többféle terepen is elboldogul, egyből egy négylábú robot fog beugrani neki. Ehhez képest a RoboGrammar másféle, de praktikus megoldásokat is tud javasolni.
A RoboGrammar működése három lépésből áll: először is a szoftvernek szüksége van a rendelkezésre álló alkatrészek listájára, és arra, hogy milyen terepviszonyok közt kellene a gépnek elboldogulnia (például lépcsőzetes felszínen). A mesterséges intelligencia ezek alapján több ezer lehetséges tervet készít el, ezeket gráfként kezeli. Ezen tervek többsége azonban nem életképes megoldás, ezért a csapat beépített egy szűrőt, amit „grammar graph”-nak neveznek, így csak azok a tervek maradnak meg, amelyek alapszinten működőképesek lehetnek a leírt szabályoknak megfelelően. Hogy mi működhet és mi nem, vagyis a szoftver nyelvtani szabályait a természet inspirálta, elsősorban az ízeltlábúak világa: a mesterséges intelligencia ez alapján választ. Mindezen lépések lezárásaként a szoftver lefuttat egy ellenőrző algoritmust: a Model Predictive Control már a hatékony mozgásra helyezi a hangsúlyt. Az eredményül kapott terveknek lehetnek lábai, kerekei, vagy mindkettő, és idővel a mesterséges intelligencia megtanulja azt is, hogy mely tervek működnek jobban, melyek kevésbé, így pedig még hatékonyabbá válhat az egész folyamat.
A RoboGrammar a fentieknek megfelelően nem egy kizárólagos megoldás, inkább csak ad egy elképzelést a mérnököknek, hogy a prototípusok megépítése előtt milyen irányba érdemes elindulni. A szoftver egyébként teljesen virtuális környezetben, virtuális tárgyak tervezésére is alkalmas lehet.
(Címlapkép/nyitókép: MIT Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory)
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR