Az ETH Zürich egyetem spinoffjaként indult Swiss-Mile robotikai cég négylábú robotok fejlesztésével foglalkozik, amelyek a szokásosnál is hatékonyabbak a lábaikon elhelyezett kerekeknek köszönhetően. A járni és gurulni is képes gépek a cég szoftverével működnek, de az alapként használt platformot a Unitree biztosítja, vagyis a teljes robot valójában nem a Swiss-Mile gyártmánya, csak a hozzáadott elemek és a robot "agya" az ő érdemük. A cég főként a mesterséges intelligencia integrálására helyezi a hangsúlyt, amivel szélesítik a robot potenciális felhasználási körét, de a felvételek tanúsága szerint a mozgás terén is kiemelkedően teljesít a gépezet, mivel a kerekek révén zökkenőmentesen átjut minden akadályon, legyen az lépcső vagy útpadka.
A kísérleti robot maximális sebessége 27 km/h, a gyorsaságát pedig egy versenyen tették próbára, amelyen a négylábú a Swiss-Mile kétlábú munkatársai ellen versenyzett. A rajtnál felsorakozott a cég vezérigazgatója, pénzügyi vezetője és műveleti igazgatója is, valamint több mérnök és egy gyakornok, de a robotot végül csak egy versenyzőnek sikerült lehagynia. Arról a Swiss-Mile nem közölt adatokat, hogy a robotot lefutó ember végül milyen gyorsan haladt a 100 méteres pályán, de a versenyt ihlető kérdést (ki a gyorsabb, mi vagy a robot?) így is sikerült megválaszolni.
A vállalat célja, hogy levegyék az emberek válláról a kimerítő és egyhangú munkák terhét és teljes mértékben önállóan működő robotokat hozzanak létre. A fejlesztésekhez pedig nem mástól, mint Jeff Bezostól, az Amazon és a Blue Origin alapítójától és a világ jelenlegi negyedik leggazdagabb emberétől kapják a pénzt, illetve annak egy részét, mivel a Bezos Expeditions befektetési vállalkozás az egyik fő támogatójuk, de a befektetők között tudhatják az Amazon Industrial Innovation Fundot is, amely a raktárakban dolgozó ipari robotok fejlesztését finanszírozza a befektetéseken keresztül.
(Fotó: Swiss-Mile)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR