A Szingapúri Egyetem kutatói jelentették be, hogy egészen újszerű megoldást találtak a használt gumiabroncsok ipari hasznosítására. Laborjukban az előkészített, acél kordszálaktól megtisztított és finomra őrölt gumit vízzel és oldószerrel keverték húsz percen át, majd a szuszpenziót -50 Celsius-fokra hűtötték. A fagyasztó-szárítóból pedig 12 óra elteltével már a kész aerogél-lap került ki, ahogy az alábbi videó is mutatja:
A laborban végzett kísérlet tapasztalatai alapján a kutatók azt mondják, hogy az egy négyzetméteres, egy centiméter vastag lap előállítási költsége mindössze 10 szingapúri dollár (2257 forint mai árfolyamon), a folyamat időigénye pedig kevesebb mint 13 óra.
Az aerogél nagyon kis sűrűségű testet alkotó, laza szerkezetű anyag, egy aerogél test térfogatának akár 99,8%-át is kiteheti a levegő. A könnyű, habszerű anyag ugyanakkor jól bírja a fizikai behatásokat, hajlítást, feszítést. Elsődleges felhasználási területe tehát a szigetelőanyag-gyártás. A porózus anyag nedvszívóképessége rendkívüli (az alábbi képen a kutatók nem a fotó kedvéért húztak kesztyűt, hanem mert az aerogél az emberi bőrből is "kihúzza" a nedvességet), így olajfoltok vagy más veszélyes nedves anyagok feltörlésére, eltávolítására is alkalmas. Ha viszont pont azt szeretnénk, hogy ne szívja fel a nedvességet, egy metoxi-trimetil-szilikát nevű impregnálószerrel nedvtaszítóvá tehető.
Hogy a találmánynak mekkora a gazdasági jelentősége, nehéz megbecsülni. A lefutott gumik, melyből évente mintegy egymilliárd darab keletkezik világszerte, néhány éve már egyre kevésbé számítanak nehezen kezelhető, helyigényes lerakott hulladéknak. Egyre több iparág fedezi fel, mint jól használható nyersanyagot, jelenleg a gumik 40%-át hasznosítják újra. Játszóterek, istállók daráltgumi-burkolata készül belőle, energiaforrásként (tüzelőanyag) használják a cementiparban és az energetikában, de pirolízissel folyékony, akár üzemanyag készítésére is használható olaj készíthető belőle.
Az építőiparban, textiliparban felhasználható, kiváló szigetelőképességű és nagyon könnyű, jól formálható aerogélként viszont jóval komolyabb hozzáadott értékű termék válhat a levetett autóabroncsokból, mintha fűtőanyagként használják fel.

Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR