A Mercedes-Benz G-osztály terepjárója új szerepet kapott: ebből a járműtípusból alakították ki az új pápamobilt, ami az első elektromos autót képviseli a pápamobilok hosszú történetében. A Mercedes-Benz közel száz éve, 1930 óta gyártja az egyházfők számára a szállítójárműveket, az elsőt közülük (egy Nürburg 460 Pullman Saloon gépkocsit) még XI. Piusz használta, de eddig nem volt rá példa, hogy elektromos verziót készítettek volna.
A járművet négy motor hajtja, amelyek összfogyasztása 27,7-30,4 kWh száz kilométerenként, széndioxid-kibocsátás tekintetében pedig A-osztályba sorolható. Az autót kifejezetten a lassú közlekedés igényeihez szabták, mivel Ferenc pápa olyankor használja majd, mikor nyilvános eseményeken az emberek előtt halad el benne.
Az elektromos meghajtásra való áttérés a Mercedes-Benznél fontos részét képezi a jövőbeli fejlesztési terveknek, de emellett a pápa számára is lényeges prioritást jelent - a 2015-ben publikált Laudato si központi témája például a környezetvédelem, aminek egyik megvalósulása lehet a belső égésű motorokról való áttérés. Hogy mennyire zöld valójában az elektromos közlekedés, az azonban nem is olyan egyértelmű kérdés, mivel az ilyen típusú járművek szén-dioxidot nem bocsátanak ki ugyan, viszont az elektromos áram, ami a működésükhöz szükséges, nem minden esetben érkezik zöld forrásokból, valamint az akkumulátorok gyártása is jelentős környezetszennyezéssel jár együtt.
(Fotó: Mercedes-Benz)