Az Ars Technicán olvasható hír szerint Greg Abbott kormányzó a napokban áldását adta a jogszabályra, így az szeptembertől életbe fog lépni. Onnantól kezdve a a szolgáltatóknak gondoskodniuk kell arról, hogy meggyőződjenek a felhasználóik életkoráról, illetve, hogy a kiskorúak szülei engedélyt adtak a gyereküknek ahhoz, hogy használják az adott weboldalt, alkalmazást. A platformoknak távol kell tartaniuk a kiskorúakat az öngyilkosságot, étkezési zavarokat, kábítószereket, és egy sor más veszélyes témát "népszerűsítő és felmagasztaló" tartalmaktól, emellett új szülői felügyeleti eszközöket is várnak azoktól a politikusok. Ha ez nem történik meg, akkor az állam főügyésze és a szülők is tehetnek jogi lépéseket. Mindettől a törvényhozók azt várják, hogy megóvják a fiatalokat a káros, félrevezető tartalmaktól, illetve az őket kihasználó kereskedelmi gyakorlatoktól.
Az Egyesült Államokban, ahogyan a világ többi részén is, egyre gyakrabban emlegetik a közösségi platformokat a gyerekekre leselkedő veszélyforrásként, pártállástól függetlenül. A TikTok vezérigazgatójának amerikai meghallgatásán az illető bizottság egyenesen a törvényhozás "legkétpártibb" bizottságának nevezte magát; még Biden elnök programjában is kiemelt helyen szerepel az online gyerekvédelem. Ugyanakkor egyes jogvédők szerint a texasi jogszabály szembemegy a szólásszabadsággal és olyan hatalmat ad a kormány kezébe, amelynek a szülőknél lenne a helye. Ráadásul a szülői felügyelettel a rögzített adatok mennyisége is nő, ami a szakértők szerint további veszélyeket rejt. A bántalmazó családban élő gyerekek pedig nehezebben juthatnak így segítséghez, teszik hozzá.
A jogi aggályok mellett a technológiai nehézségek sem elhanyagolhatóak: amit elbír egy törvény szövege, azt gyakran nehéz átültetni a gyakorlatba. A gyerekeknek fel kell tölteniük az okmányaikat regisztrációkor? Ki ellenőrzi azokat? Mi történik az adatokkal? Hogyan zajlik majd a káros tartalmak szűrése, amellyel már most sokat küzdenek a szolgáltatók? Mindez hasonló ahhoz, hogy az Európai Unió kikötötte, hogy nyár végére minden fotó és videó mellett ott kell, hogy virítson, hogy mesterséges intelligencia készítette-e. Azt, hogy ez hogyan történjen, már a platformoknak kell kitalálniuk.
(Fotó: Creative Christians)