A mozgókép jó százhúsz éves történetében újra és újra felmerült, hogy ideje volna kilépnie a képeknek a harmadik dimenzióba. Pár éve úgy tűnt, hogy legalább a mozikban megvan a szent grál, és nemsokára már nem lesz film, amit nem polarizált lencséjű szemüvegekben nézünk, aztán valahogy mégis csökkenni kezdett a 3D előadásra váltott jegyek száma. A 3D tévék még csak ennyire sem tudtak ígéretesnek tűnni, hiába járt korábban 10% körül az Egyesült Államokban az ilyen készülékek aránya, nem volt elég tartalom, ami miatt érdemes lett volna beruházni rájuk.
A legközelebb a 3D-hez mint valódi tömegcikkhez a Nintendo 3DS járt. A konzolból közel 80 milliót adtak el világszerte, és az eszköz apró képernyője ugyan egy vicc a Sony új monitorához képest,
mégis közeli rokon a Spatial Reality Display és a már elbúcsúztatott Nintendo gépecske.
Mindkettő ugyanazon az elven működik: a moziban használt, polarizált szemüveges megoldással ellentétben szabad szemmel is képesek 3D képeket megjeleníteni. Ehhez apró, lentikuláris lencséket használnak, amik azért felelősek, hogy az egyik szemünk egy képrészletet, míg a másik szemünk egy másikat lásson. A kettőből aztán az agyunk már fel is építi a térhatást. Ahhoz, hogy maguk a képernyőn megjelenített tárgyak forogjanak a térben, a monitor tetejébe helyezett kamera felel. Ez figyeli a fejünk és a szemeink pozícióját, és hozzáigazítja ahhoz a képet - emiatt a monitort egyszerre csak egy ember tudja használni, és képen vagy videón gyakorlatilag lehetetlen visszaadni, hogy hogyan néz ki egy azon megjelenített jelenet.
Persze a mozikkal, a tévégyártókkal vagy a Nintendóval ellentétben a Sony-nak nem célja, hogy mindannyian Spatial Reality Display-t kérjünk karácsonyra. A monitort bemutató filmben is dizájnereket, mérnököket látni leginkább, és a termékleírásban is arra utal a japán cég, hogy alkotóknak szánják az eszközt. A The Verge cikke szerint a Sony azt állítja, vannak köztük, akik nem szeretnének VR sisakban tervezni, és igénylik, hogy az asztalukon jelenjen meg előttük, amin dolgoznak. Még akkor is, ha megmutatni így sem fogják tudni másnak, csak ha ők maguk odébb lépnek addig a géptől.
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR