Ha valaki követi az űrkutatással kapcsolatos híreket, már biztosan kitalálta, hogy Elon Musk Tesla Roadsteréről van szó, amit több mint két és fél évvel ezelőtt lőttek ki a világűrbe a Falcon Heavy fedélzetén. A világ jelenlegi legerősebb rakétáját 2018. február 6-án lőtték fel először, a ráerősített elektromos sportkocsival, és annak "sofőrjével", a Starman névre keresztelt bábuval együtt, ami nem kis reklámot hozott a SpaceX-nek. A kilövést követő napokban mindenki a Föld körül keringő piros Tesláról beszélt, aminek a fotói bejárták az egész világsajtót.
Azt már a kilövéskor is lehetett tudni, hogy az autó a szó szoros értelmében nem fogja elérni a Marsot, vagyis nem fog belecsapódni a bolygóba, hanem a Nap körül keringve nagyjából a Föld és a Mars pályája között fog ingázni. A Ben Pearson által létrehozott Where is Roadster adatai szerint a kilövés óta eltelt 32 hónapban a Tesla 1,7 kört tett meg a Nap körül, és most először került a Mars közelébe. Ez igen ritka esemény, hiszen legközelebb 2035 áprilisában kerül sor hasonlóra, amikor a kocsi még közelebb, mintegy 2,3 millió kilométerre fog elsuhanni a bolygó mellett.
A Where is Roadsterről tudjuk azt is, hogy a Tesla jelenleg 88 ezer km/h-s sebességgel halad, és már több mint kétmilliárd kilométert tett meg, ami azt jelenti, hogy több mint 55-ször bejárhatta volna a világ összes útját.
A Falcon Heavy a Tesla Roadster kilövése óta még kétszer emelkedett a magasba, utoljára tavaly júniusban. A három Falcon-9-ből álló rakéta azóta a Csillaghaghajó fejlesztése miatt kicsit háttérbe szorult, és ha Elon Musk tartja az ígéretét, miszerint az új, minden eddiginél erősebb rakéta már jövőre elkészül, akkor lehetséges, hogy sokszor már nem is látjuk a magasba emelkedni a Falcon Heavyt. Annyi biztos, hogy a SpaceFlightNow oldal információi szerint 2021 második negyedévére még van egy betervezett kilövés, amikor a rakéta az amerikai légierő műszereit fogja pályára állítani.
(Fotó: SpaceX)