Tesla tapsolna: elektromos repülőgépek Kanada légterében

2019 / 12 / 12 / Justin Viktor
Tesla tapsolna: elektromos repülőgépek Kanada légterében
Sikeres tesztrepülést végzett Kanada első tervezett elektromos kereskedelmi repülőjárata Vancouverben. A cég egyenesen az „Elektromos repülés korszakának” kezdetéről beszél.

"Ezzel be is bizonyosodott, hogy a teljesen elektromos kereskedelmi repülés működhet" - mondta el Roei Ganzarski, a magniX ausztrál mérnöki iroda vezérigazgatója. A társaság, mely a repülőgép motorját tervezte, együttműködött a Harbour Air céggel, amely évente félmillió utast szállít Vancouver, a Whistler síközpont és a közeli szigetek és part menti közösségek között. Ganzarski szerint a technológia jelentős költségmegtakarítást és nulla károsanyag kibocsátást jelent majd a légitársaságok számára.

"Ez az elektromos repülés korszakának kezdetét jelzi" - mondta Ganzarski.

A polgári repülés az egyik leggyorsabban növekvő szén-dioxid kibocsátó forrás, mivel volumene sebesen nő, az új technológiák viszont lassabban terjednek el. A Nemzetközi Polgári Repülésügyi Szervezet (International Civil Aviation Organisation - ICAO) mindeközben ösztönzi a hatékony bioüzemanyag-motorok és a könnyebb repülőgépanyagok használatát a gyártás során, valamint az útvonalak optimalizálását.

Az E-repülőt - egy 62 éves, hatszemélyes DHC-2 de Havilland Beaver hidroplán, felújítva, egy 750 lóerős elektromos motorral- Greg McDougall, a Harbour Air alapítója és vezérigazgatója vezette. “Számomra ez a repülés ugyanolyan volt, mint bármelyik másik a Beaverrel (hód angolul), de ez a Hód elektromos szteroidokat szedett. Valójában vissza kellett fognom magam a gázadásnál”- mondta.

McDougall rövid utazást tett a géppel a Fraser folyó mentén haladva, a Vancouver nemzetközi repülőtér közelében, körülbelül 100 szemlélő előtt, röviddel napkelte után. A repülés kevesebb, mint 15 percig tartott.

"Célunk az, hogy a teljes flottánkat elektromossá tegyük" - mondta a leszállást követően McDougall.

Az üzemanyag-hatékonyság mellett a vállalat milliókat takaríthat meg a karbantartási költségeken is, mivel az elektromos motorok drasztikusan kevesebb karbantartást igényelnek. A Harbour Airnek azonban még legalább két évet várnia kell, mielőtt belevághatna 40 repülőgépből álló flottájának villamosításába.

Az teszt-repülőgépet tovább kell vizsgálni, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy valóban megbízható és biztonságos. Ezen felül az elektromos motort is jóvá kell hagyniuk a szabályozó hatóságoknak és hitelesíteni is kell. Ottawában Marc Garneau közlekedési miniszter a szűzrepülés előtt kijelentette, hogy „keresztbe tett ujjakkal drukkol, hogy az elektromos repülőgép jól működjön”. Ha ez megtörténik, mondta: „Ez beindíthatja a környezetbarátabb repülés trendjét”.

?GRUMO ? on Twitter

Congrats @HarbourAirLtd and @MagniX on a successful flight test of the world's first all-electric commercial aircraft https://t.co/dYY6fGV96N

Az elektromos repülők akkumulátora szintén kihívás. “Egy olyan repülőgép, mint ez, csak kb. 160 kilométer távolságot tud megtenni lítium akkumulátorral” - mondta Ganzarski. Bár ez nem túl nagy távolság, a Harbour Air által üzemeltetett rövidtávú járatok többségéhez bőven elegendő. "A hatótávolság még nem az igazi, de elegendő a forradalom elindításához" - mondta Ganzarski, aki azt jósolja, hogy az akkumulátorokat és az elektromos motorokat végül tovább fejlesztik a nagyobb távolságok áthidalására.

Az olcsóbb, rövidtávú, elektromos energiával működő járatok átalakíthatják az emberek közlekedésének módját és akár a munkavégzés helyét is. Ha az emberek hajlandóak egy órát vezetni munkába menet, miért ne repülnének helyette 15 perc alatt ugyanoda?

(Forrás: The Guardian Képek: Magnix)


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.