A kísérletet egy tengeralattjáróról indították, majd bekapcsolták a miniatűr reaktort.
„Most először nemcsak beindítottuk a hajtóművet, hanem elindítottuk a nukleáris reaktort is” – mondta Putyin.
A Poseidon lényege, hogy saját, kisméretű reaktora hajtja, így elvben nagyon hosszú ideig képes a víz alatt működni, és part menti, nagy értékű célok ellen tervezték bevetni. A rendszer körül azonban sűrű a titkok erdeje: a mostani bejelentést független források egyelőre nem erősítették meg, a teljesítményről és a pontos paraméterekről sincs nyilvános adat.
Putyin mindenesetre úgy fogalmazott, a fegyver „nélkülözhetetlen”, és felülmúlja az orosz Sarmat interkontinentális rakéta erejét.
A hír néhány nappal azután érkezett, hogy Moszkva a nukleáris meghajtású Burevesztnyik cirkálórakéta sikeres tesztjéről is beszámolt. Tudományos szemmel ez most inkább címlapokat célzó demonstráció, mint rideg adatlap: amíg nincs részletes, ellenőrizhető információ, a Poseidon legfőbb hatása az elrettentés – és az idegek próbája – marad.
(Forrás: TWZ, kép: Orosz Védelmi Minisztérium)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR