A munícióval együtt huszonöt kilogrammos szerkezet a készítők szerint kegyetlen pusztításra képes. A drónt nyolc rotorral szerelték fel, és kétszáz töltényt képes magával vinni. Újratárazása pedig elvileg rendkívül gyors és egyszerű. A Songar szabvány lőszert: 5,56 kaliberes, 45 mm-es NATO-golyót lő ki. Képes egyetlen lövés leadására vagy tizenöt lövéses sorozatokra. Működési távolsága tíz kilométer, repülési magassága kétezer-nyolcszáz méter.
A hasonló eszközök fejlesztése eddig jellemzően két nehézségbe ütközött: a lövés pontosságát rontotta a távolság és a becsapódási szög felmérésének problémája, valamint hogy minden egyes visszarúgás arrébb mozdítja a repülő szerkezetet befolyásolva ezzel a soron következő lövedék célba jutását.
A Songar ezeken a problémákon két rendszerrel próbál úrrá lenni: kamerákkal és lézerekkel számolja ki a távolságot, a becsapódás szögét és a szélsebességet, és ezek alapján céloz. A másik rendszer egy robot kar, amely az elsülő fegyver visszarúgását kompenzálja.
Az Asisguard szerint a Songar kétszáz méterről eltalál egy tizenöt négyzetcentiméteres területet, és ezt a távolságot további fejlesztésekkel a jövőben szeretnék majd négyszáz méterre feltornázni. A célpontot a drón pilóta választja ki a képernyőn egy célkereszttel. A drónt éjjellátóval is felszerelik.
A repülőeszköz képes csapatban is dolgozni, sőt akár három drón is működtethető egyszerre egy távirányítóval. Ez esetben a három drón közösen támadja a kijelölt célpontot.
Amellett hogy mindez új taktikai lehetőségeket nyit meg: például a drónok fedezőtüzet zúdíthatnak az ellenségre, a fejlesztés több nyugtalanító kérdést is felvet. Például mi van, ha a technológiát le tudják utánozni különböző fegyveres csoportok? A drónokat általában elég nehéz megállítani, és iszonyatos belegondolni, mire lenne képes egy hasonló eszköz fegyvertelen civilek közt. Ráadásul a török hadsereg sem éppen az emberi jogok mély tiszteletben tartásáról híres, ahogy az legutóbb októberben is kiderült, amikor a török-szír határ mentén támadtak szír városokat.
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR