Woven City néven érdekes vállalkozást folytat a Toyota, a jövő társadalmának prototípusát kísérletezi ebben a mesterséges városban. Újabb partnerek csatlakoztak hozzá, és az egyik az Interstellar Technologies, Japán első privát űrutazási cége. A Toyotával már az év eleje óta együttműködést folytatnak, a japán autógyártó részben gyártástechnológiai tapasztalatával, részben pedig jelentős befektetésével támogatja az űrhajózási vállalatot céljainak megvalósításában. Zero néven egy olyan többször felhasználható, költséghatékony hordozórakétán dolgoznak, amellyel elsőként kisebb műholdakat kívánnak Föld körüli pályára juttatni.
„A mobilitás jövőjét nem korlátozhatjuk a Földre, sem egyetlen autógyártó vállalatra”
– mondta akkor Tojoda Akio, a Toyota igazgatótanácsának elnöke. „A szárazföld, a vizek és a levegő után a világűr következik.” Az Interstellar Technologies egyébként 2019-ben az első japán magánvállalat volt, amely kereskedelmi céllal kifejlesztett rakétát juttatott a világűrbe. A cég működése is hozzájárul a japán kormány azon szándékához, hogy a 2030-as évektől kezdődően évente 30 kilövéssel juttasson műholdakat és egyéb eszközöket Föld körüli pályára. A Zero hordozórakéta mellett pedig egy indítóállomás építéséhez is hozzáfogtak Hokkaido szigetén, ez várhatóan 2026 őszére készül majd el.
A többször felhasználható rakéta fejlesztésében a Toyota munkatársai is részt vesznek. Többek között ők honosították meg azt a szemléletet, amelyet a márka motorsport-részlege, a Gazoo Racing már évek óta alkalmaz: egészen addig terhelik a komponenseket és a kész rendszereket, amíg azok fizikailag tönkre nem mennek, így időhatékonyan és részletesen dokumentálható módon határozhatják meg a technológia robusztusságát.
A Toyotánál azóta már szállóigévé vált a „Köszönjük, hogy tönkretetted!” kijelentés.
Nem ez egyébként a Toyota első űrkalandja: a JAXA japán űrkutatási intézet égisze alatt részt vesznek abban az Artemis programban, amelyet a NASA indított útjára azzal a céllal, hogy ismét embert juttasson a Holdra. A Toyota a Lunar Cruiser elnevezésű holdjáró fejlesztésével járul hozzá a küldetés sikeréhez.
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR