A Toyota már jövőre bemutathatja a világ első szilárdtest-akkumulátoros autóját, amit mindössze tíz perc lesz újratölteni

2020 / 12 / 12 / Bobák Áron
A Toyota már jövőre bemutathatja a világ első szilárdtest-akkumulátoros autóját, amit mindössze tíz perc lesz újratölteni
A Nikkei Asia által megszellőztetett hír futótűzként terjedt szét az autós körökben, hiszen bár a szilárd elektrolitos lítiumakkumulátorok fejlesztése már évek óta folyik, igazi szenzáció lenne, ha egy gyártó már jövőre bemutatna egy ilyen autót.

"A technológia gyógyírt jelenthet a hagyományos lítium-ion akkumulátorokkal működő elektromos járművek összes hátrányára, beleértve az egy feltöltéssel megtehető, viszonylag rövid távolságot, és a töltési időt is" - írja az üzleti hírlap, akik hozzáteszik, hogy a Toyota tervei szerint ők lesznek az első autógyártó, akik ilyen technológiával felszerelt járművel lépnek a piacra, ennek első lépéseként pedig már jövőre bemutatnak egy prototípust.

A jelentés szerint a szilárdtest-akkumulátorral felszerelt autó hatótávja 500 kilométer lehet, a feltöltéséhez pedig mindössze tíz percre lesz szükség.

Ez kétségkívül hatalmas lépés lenne a mai, lítium-ionos akkumulátorokhoz képest, amelynek feltöltése még a gyorstöltővel felszerelt töltőállomásokon is több mint egy órába telik. És hatalmas lépés lenne a Toyotának is, akik jelenleg csak Kínában árulnak teljesen elektromos hajtású autót, a C-HR crossovert. A nagy gyártók, köztük a Toyota eddig 2025-re ígérték az új akkumulátor-technológia bevezetését, de egy jövőre bemutatott prototípus azt jelentheti, hogy már ennél korábban sor kerülhet a technológia alkalmazására a szériaérett modellekben is.

A Villanyautósok.hu szerint a szilárd elektrolitos lítiumakkumulátor nagy előnye a hagyományos lítium-ion akkumulátor-technológiához képest, hogy mivel nincs szükség szeparátorra, így az akkumulátor térfogata kisebb, ezzel együtt az energiasűrűsége pedig jóval nagyobb lehet. A Nikkei Asia által felsorolt előnyökön túlmenően fontos tulajdonsága, hogy az ilyen akkumulátorok szinte egyáltalán nem öregszenek, vagyis akár több százezer töltési ciklust is elbírnak, és az alacsony hőmérsékletre sem érzékenyek. Ugyanakkor az ilyen akkumulátoroknak is vannak hátrányai, például a magasabb belső hőfejlődés, bár a mostani hír azt jelentheti, hogy a Toyota mérnökeinek sikerült megoldaniuk ezt a problémát. (Electrec)

(Borítókép: a Toyota Motor North America és a Clemson University’s International Center for Automotive Research végzős diákjai által tervezett uBox koncepció 2016-ból, Fotó: Toyota)

Kapcsolódó cikkek a Rakétán:

2025-ben tényleg eljöhet a Nagy Áttörés az elektromos autók akkumulátor-technológiájában Toyota, Samsung, Volkswagen, Panasonic: csak néhány nagy név azok közül, akik ezen a technológián dolgoznak és már csak néhány év türelmet kérnek, amíg elkészül a cucc.

Egy szupergyors elektróda új fejezetet nyithat az akkumulátorok történetében A szén nanocsövön alapuló elemelektród feltalálói szerint a világ leggyorsabb eleme: az úgynevezett ultragyors elektróda ereje tízszeres, az energiatárolási képessége háromszoros, az élettartama akár ötszörös is lehet, a töltési időt pedig képes pár percre csökkenteni.

Nem a kevés lítium, hanem a kevés kobalt akaszthatja meg a villanyautó-gyártást A lítiumparát és lítiumlázat felváltotta a kobaltpara és a kobaltláz az akkumulátoriparban.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Felével növeli meg a tolóerőt ez a régi-új technológia.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.