"A technológia gyógyírt jelenthet a hagyományos lítium-ion akkumulátorokkal működő elektromos járművek összes hátrányára, beleértve az egy feltöltéssel megtehető, viszonylag rövid távolságot, és a töltési időt is" - írja az üzleti hírlap, akik hozzáteszik, hogy a Toyota tervei szerint ők lesznek az első autógyártó, akik ilyen technológiával felszerelt járművel lépnek a piacra, ennek első lépéseként pedig már jövőre bemutatnak egy prototípust.
A jelentés szerint a szilárdtest-akkumulátorral felszerelt autó hatótávja 500 kilométer lehet, a feltöltéséhez pedig mindössze tíz percre lesz szükség.
Ez kétségkívül hatalmas lépés lenne a mai, lítium-ionos akkumulátorokhoz képest, amelynek feltöltése még a gyorstöltővel felszerelt töltőállomásokon is több mint egy órába telik. És hatalmas lépés lenne a Toyotának is, akik jelenleg csak Kínában árulnak teljesen elektromos hajtású autót, a C-HR crossovert. A nagy gyártók, köztük a Toyota eddig 2025-re ígérték az új akkumulátor-technológia bevezetését, de egy jövőre bemutatott prototípus azt jelentheti, hogy már ennél korábban sor kerülhet a technológia alkalmazására a szériaérett modellekben is.
A Villanyautósok.hu szerint a szilárd elektrolitos lítiumakkumulátor nagy előnye a hagyományos lítium-ion akkumulátor-technológiához képest, hogy mivel nincs szükség szeparátorra, így az akkumulátor térfogata kisebb, ezzel együtt az energiasűrűsége pedig jóval nagyobb lehet. A Nikkei Asia által felsorolt előnyökön túlmenően fontos tulajdonsága, hogy az ilyen akkumulátorok szinte egyáltalán nem öregszenek, vagyis akár több százezer töltési ciklust is elbírnak, és az alacsony hőmérsékletre sem érzékenyek. Ugyanakkor az ilyen akkumulátoroknak is vannak hátrányai, például a magasabb belső hőfejlődés, bár a mostani hír azt jelentheti, hogy a Toyota mérnökeinek sikerült megoldaniuk ezt a problémát. (Electrec)
(Borítókép: a Toyota Motor North America és a Clemson University’s International Center for Automotive Research végzős diákjai által tervezett uBox koncepció 2016-ból, Fotó: Toyota)