 
                                            "A technológia gyógyírt jelenthet a hagyományos lítium-ion akkumulátorokkal működő elektromos járművek összes hátrányára, beleértve az egy feltöltéssel megtehető, viszonylag rövid távolságot, és a töltési időt is" - írja az üzleti hírlap, akik hozzáteszik, hogy a Toyota tervei szerint ők lesznek az első autógyártó, akik ilyen technológiával felszerelt járművel lépnek a piacra, ennek első lépéseként pedig már jövőre bemutatnak egy prototípust.
A jelentés szerint a szilárdtest-akkumulátorral felszerelt autó hatótávja 500 kilométer lehet, a feltöltéséhez pedig mindössze tíz percre lesz szükség.
Ez kétségkívül hatalmas lépés lenne a mai, lítium-ionos akkumulátorokhoz képest, amelynek feltöltése még a gyorstöltővel felszerelt töltőállomásokon is több mint egy órába telik. És hatalmas lépés lenne a Toyotának is, akik jelenleg csak Kínában árulnak teljesen elektromos hajtású autót, a C-HR crossovert. A nagy gyártók, köztük a Toyota eddig 2025-re ígérték az új akkumulátor-technológia bevezetését, de egy jövőre bemutatott prototípus azt jelentheti, hogy már ennél korábban sor kerülhet a technológia alkalmazására a szériaérett modellekben is.
A Villanyautósok.hu szerint a szilárd elektrolitos lítiumakkumulátor nagy előnye a hagyományos lítium-ion akkumulátor-technológiához képest, hogy mivel nincs szükség szeparátorra, így az akkumulátor térfogata kisebb, ezzel együtt az energiasűrűsége pedig jóval nagyobb lehet. A Nikkei Asia által felsorolt előnyökön túlmenően fontos tulajdonsága, hogy az ilyen akkumulátorok szinte egyáltalán nem öregszenek, vagyis akár több százezer töltési ciklust is elbírnak, és az alacsony hőmérsékletre sem érzékenyek. Ugyanakkor az ilyen akkumulátoroknak is vannak hátrányai, például a magasabb belső hőfejlődés, bár a mostani hír azt jelentheti, hogy a Toyota mérnökeinek sikerült megoldaniuk ezt a problémát. (Electrec)
(Borítókép: a Toyota Motor North America és a Clemson University’s International Center for Automotive Research végzős diákjai által tervezett uBox koncepció 2016-ból, Fotó: Toyota)
 
         Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR