Elemzői várakozások szerint a 2020-as esztendővel már zsinórban harmadik éve tartó csökkenésbe fut a globális autógyártás. A tavalyi darabszám 2,6%-os visszaesését, tehát "mindössze" 89 millió új autó legyártását jósolja jövőre a német autós háttéripari óriás, a Bosch.
Volkmar Denner, a cég ügyvezetője konkrétan ki is mondta: "Meglehet, hogy túl vagyunk az autógyártás csúcspontján". A Bosch számára a csökkenés az elmúlt évben 44%-os profitcsökkenést eredményezett, melynek valószínű következménye komoly elbocsátási hullám lesz az idén. Denner arra is kitért stuttgarti sajtótájékoztatóján, hogy bár az elektromos autók gyártásának bővülése új munkahelyeket is létrehoz, de a technológiai váltás összességében nagyon komoly munkaerőigény csökkenést jelent! Míg egy komplikált mai dízelmotor befecskendezőrendszerének elkészítése során tíz ember munkájára van szükség, egy benzinmotoréhoz pedig háromra, egy villanymotor előállítása már megoldható mindössze egy dolgozó munkájával. Az is igaz viszont, hogy Bosch 2022-re már hidrogén-autók alkatrészeinek gyártásával is számol, ami azért munkaigényesebb folyamat, mint az akkumulátoros elektromos autók előállítása. Szintén bővül a gyártási portfólió az önvezető járművek új elemeinek, például lézeres pozicionáló eszközök (LIDAR-ok) gyártásával.
A Bosch a világ legnagyobb autóipari beszállító vállalata. Tevékenységük Magyarországon is jelentős, nem kevesebb, mint kilenc telephelyen tevékenykednek itthon. A hazai Bosch-dolgozóknak egyelőre talán még nem kell nagyon aggódniuk: a cég értékesítési volumene Európában nem csökkent a tavalyi évben, a tavalyi 6800 fős létszámcsökkenés (mely után azért még mindig 402.800 ember dolgozik a Boschnál világszerte!) kisebb része érintette Európát, a legtöbb embert Ázsiában kellett elküldeni.