Ausztráliában nagyon komolyan épül a hidrogénipar. A részben megújuló forrásokból származó elektromos árammal, vízbontással, részben némileg aggályos módon fosszilis energiaforrásokkal, bár elvileg a gyártás során keletkező CO2 megkötésének kötelezettségével gyártott gáz nagy részét Japán fogja felvásárolni, de a helyi energetika és közlekedés is számíthat az új energiahordozóra.
Ezt ismerte fel egy üzletember, Brendan Norman, aki korábban a világ több pontján is dolgozott autós projektekben (többek között mint a VW és az Audi kiemelt tisztviselője) és egy brit hidrogénautós vállalkozásban, a Riversimple-ben is szerepet vállalt. Az ő nevéhez kötődik a H2X márka, amelynek első modellje egy szabadidő-autó, a Snowy lesz a tervek szerint.
Képek: H2X
A Snowy, mint típusjelzés furán hangzik elsőre, miért hívnának egy autót Havasnak? Viszont a szónak Ausztráliában különös jelentősége van: aki ezt ott meghallja, rögtön a Snowy Mountains-ra, a kontinens legmagasabb hegységére gondol és így már rögtön kifejezetten izgalmassá válik a név.
Norman nem csak az autógyártás elindítását tűzte ki célul, töltőállomás-hálózatban is gondolkodik. Tervei szerint mire az egyelőre csak renderelt képeken látható kocsi piacra kerül - ami 2022-re várható -, legalább 10-15 hidrogénkútjuk is működni fog majd, amelyek már reális üzemben tartási lehetőséget kínálnak az egy feltankolással kb. 650 kilométeres hatótávolságot elérni képes autónak.
A világon jelenleg négy nagy szériában gyártott hidrogénautóról van tudomásunk: Toyota Mirai, Honda Clarity, Mercedes GLC F-Cell és Hyundai Nexo. A BMW nemrég jelentette be, hogy hamarosan érkezik az ő kocsijuk is. Ha a H2X márka elindul, Ausztrália autóipara akár komoly tényezővé is válhat a jövő mobilitásában.
Mi az a hidrogénautó, hogyan működik és mi a szerepe az autózás jövőjében? Ebben a cikkben elmondjuk!
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR