A SpaceX Starship Flight 8 repülése kudarccal végződött, bár azért egy sikert bezsebelhetett a cég a teszt közben: a Starship rendszer Starship, vagy rövidebben csak Ship nevű egysége, azaz a felső fokozat ugyanis nem sokkal indulás után felrobbant, viszont az újrafelhasználható első fokozat majdnem tökéletes leszállást hajtott végre a Mechazilla torony karjaiba. A SpaceX közleménye szerint a rakéta, indulása után (helyi idő szerint március 6-án 5 óra 30 perckor) sikeresen begyújtotta a Super Heavy 33 Raptor hajtóművét, hogy a magasba szállítsa a Starhipet, majd a két fokozat elvált egymástól, és a booster a tervezett 13 helyett 11 Raptor hajtóművel megkezdte a visszatéréshez szükséges műveleteket, aminek végén landolt a toronynál, aminek karjai elkapták az ereszkedő Super Heavyt.
A Starship hajtóművei közül néhány mindeközben egy erőteljes, avagy “energikus esemény” hatására leállt, emiatt elveszett a rakéta feletti kontroll, majd az irányítóközponttal való kapcsolat is, és indulás után 9 perc 30 másodperccel már egyáltalán nem tudtak kommunikálni a Starshippel. A felrobbant űreszköz lehulló darabjainak egy része elégett a légkörben, és, ahogyan az a Flight 7 teszt során is történt, látványos égi jelenséget okoztak a környéken, ezúttal a Bahama-szigetekhez közel.
A SpaceX biztosított róla mindenkit, hogy a rakéta repülési útját úgy jelölték ki, hogy egy ehhez hasonló esemény ne veszélyeztesse az embereket, az óceánban landoló hulladék pedig a cég szerint nem mérgező, és a vízi élővilágra vagy a víz minőségére sincs jelentősebb hatással. Az majd később derül ki, hogy a maradványok hol és mikor kerülnek elő: a Flight 7 esetében, idén januárban, a törmelékek a Turks- és Caicos-szigeteket érték el, és beborították a partokat. A CNN hírei szerint a lakosok még mindig találnak roncsokat a környéken.
A SpaceX Falcon 9 rakétájával szintén ehhez hasonló, csak kockázatosabb probléma merült fel februárban: ekkor a rakéta felső fokozata Európa felett égett el, és maradványai lakott területen szóródtak szét, Lengyelországban például több hatalmas rakétadarab is landolt.
(Fotó: SpaceX)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR