Változhat a gyalogátkelőhelyek szabályozása, hogy kevesebb legyen a gázolás

2020 / 07 / 08 / Felkai Ádám
Változhat a gyalogátkelőhelyek szabályozása, hogy kevesebb legyen a gázolás
Az Országgyűlés gazdasági bizottsága is beállt Székely Sándor független képviselő „Zebraminimum” nevű kezdeményezése mögé. Ez a jelenlegi jogi szabályozás felülvizsgálatát, valamint a KRESZ módosítását is okozhatja.

Tavaly az országban gyalogátkelőhelyeken 984 gázolás történt, ennek nagyjából a fele Budapesten. A zebrákkal kapcsolatos jogszabályok 30 évesek, így mára elavultak – írja az infostart a kezdeményezés hátteréről. Az Országgyűlés gazdasági bizottságának közlekedési albizottsága is erre a következtetésre jutott, és ezért miután megtárgyalta Székely Sándor (független) Zebraminimum javaslatát, úgy döntött, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium jogalkotását támogatja, és az ügyben tájékoztatást kér a tárcától.

Az Alapjárat írt pár kiszivárgott programpontról:

  • Az utcai közvilágítási előírástól 30 százalékkal nagyobb fényerőt kell biztosítani a gyalogátkelőknél
  • A lámpás átkelőhelyeknél hangos jelzéssegítőt kell kialakítani
  • 40 km/óra legyen a sebességhatár minden oktatási intézmény (bölcsőde/óvoda) 300 méteres sugarú körében a gyalogátkelőknél

Székely Sándor javaslata ezek mellett azt is tartalmazza, hogy minél több „okoszebrát” alakítsanak ki (ezek fényjelzéssel figyelmeztetik az autóst, ha valaki megközelíti a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet). Székely szerint Magyarországon már közel 100 helyen működnek hasonló okoszberák, és a jelenlegi jogi környezet miatt nem építenek ki még többet.

(Kép: Flickr/Susan Sermoneta)


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.