Vasárnap reggel felszállhat a Boeing X-37B, az USA titokzatos katonai űrrepülőgépe

2020 / 05 / 16 / Justin Viktor
A Boeing X-37B hivatalosan azért indul újabb ki tudja meddig tartó űrrepülésre, hogy az America Strong program katonai elemének keretén belül tanulmányozza a sugárzás és más űrhatások vetőmagokra és más anyagokra gyakorolt ​​hatásait. Vetőmagokra. És más anyagokra.

A legénység nélküli X-37B orbitális tesztjárművet szállító Atlas V 501 rakéta mai indulását, az Egyesült Államok Space Force-7 missziójának keretein belül, a rossz időjárási viszonyok miatt elhalasztották a Légierő  floridai Cape Canaveral kilövőállomásából. Az indítást újraidőzítették vasárnap 15:55 CET (9:14 EDT, 13:14 UTC) időpontra. A kilövési kísérletről élő videot is nézhetünk, ami kb. 08:15k (01:45 EDT, 05:45 UTC) időponttól indul.

A mai meghiúsult kísérlet felvétele

A Boeing járművét pályára állító United Launch Alliance Atlas V rakétának ez lesz a hatodik indítása, és az első olyan út, melyet az újonnan létrehozott amerikai Space Force bonyolít le. Az X-37B első alkalommal visz magával szervizmodult is, amely növeli az elvégezhető kísérletek számát (valószínűleg jó sok magot visz magával, és más anyagokat) és jelentősen kibővíti az űrhajó rakterét.

A vasárnap reggeli élő video linkje

A titkosított feladatok mellett a misszió két NASA kísérletet is elvégez majd, hogy megvizsgálják a sugárzás és más űrhatások eredményét különféle anyagokon és növényi magokon, valamint egy amerikai haditengerészeti kutatólaboratórium kísérletére is sor kerülhet, melyben a napenergia rádióhullámokká történő átalakítását, és földfelszínre továbbítását tesztelik.

"Az X-37B csapata továbbra is jó példája az olyan lean, és agilis, valamint előremutató technológiai fejlesztéseknek, amelyekre a nemzetnek szüksége van a világűr területén"

- mondta az USA Space Force Űr-hadműveleti főnöke, John "Jay" Raymond tábornok. "Minden egyes indítás jelentős mérföldkövet és előrelépést jelent az űrképességeink gyors reagálású válaszra képes felépítésében, telepítésében és tesztelésében" - tette hozzá a tábornok.

A küldetés emellett föld körüli pályára állítja a FalconSat-8 kisméretű teszt-műholdat, amely öt darab, az Egyesült Államok Légierejének Akadémiája által tervezett “kísérleti hasznos terhet” is hordoz a fedélzetén. Az X-37B 8,9 méter hosszú, szárnyszélessége 4,55 méter, előző, ötödik küldetése 2019 októberben ért véget 780 napos repülés után.

(Forrás: Ulalaunch képek: Ulalaunch)