Közel hatvanezer töltőoszlop négy kontinensen. 99,95 százalékos rendelkezésre állás. A versenytársakéhoz képest feleannyira drága, hétmillió forintos oszloponkénti telepítési költség. 250 kW-os teljesítmény, aminél ugyan gyorsabb van, de megbízhatóbb nincs. Nyereséges működés. A Tesla Supercharger hálózatáért bármelyik cégvezető odaadná a mahagóni iróasztalát, ahogyan a Tesla-tulajdonosokat is megnyugtatja az ilyen minőségű infrastruktúra. Ha ez nem lenne elég, akkor tavaly óta gyakorlatilag minden ismert és ismeretlen autógyártó, a Fordtól a General Motorson át az Audi-BMW-Mercedes hármasig, vagy a Lucid-Polestar-Rivian tróig, jelezte, hogy a North American Charging Standard (NCAS) szabványhoz, azaz a Teslák csatlakozójához fogja igazítani a modelljeit.
Vagyis a Supercharger egy pont a hektikus elektromosautó-szektorban, amelyhez igazodni lehet, technológiailag és üzletileg is. Elvileg.
A TechCrunch ugyanis most arról számolt be, hogy az egyre fokozódó árverseny, és a több mint a felével visszaeső nyereség áldozata lett a közel ötszáz fős Supercharger-csapat. Az értesülést a BBC is megerősítette. A cikkek szerint töltőállomások tucatjai vannak félkész állapotban, és így a soron következő, negyedik generációs technológia is lassabban juthat el autósok tömegeihez. Az Egyesült Államok elektromosautó-infrastruktúráját fejlesztő, ötmilliárd dolláros program forrásaihoz szintén nehezebben fog hozzáférni a gyártó. Ráadásul, amint azt a csapat tagjai a TechCrunch-nak elmondták, az új telepítések mindig sokkal egyszerűbbek, mint a meglévő állomások bővítése. Utóbbi esetben a terület tulajdonosaival és a közművekkel újra kell tárgyalni a feltételeket, miközben a folyamatos kiszolgálást is biztosítani kell.
Elon Musk annyit nyilatkozott, hogy a hálózat fejlesztése lassabban fog haladni, ám a cél változatlanul a százszázalékos megbízhatóság. Hozzátette, hogy több mint félmilliárd dollárnyi beruházást terveznek ezen a téren. Azt azonban nem árulta el, hogy miért érezte úgy, hogy a százhúszezernél is több munkatársat foglalkoztató vállalatnál nincs szükség egy ezért felelős csapatra.
(Borítkókép: Prometheus/Unsplash)