Az olcsóbb Teslának lőttek, de Musk elárulta, mi jön helyette

2024 / 04 / 09 / Pőcze Balázs
Az olcsóbb Teslának lőttek, de Musk elárulta, mi jön helyette
Az elmúlt években többször is utalt arra a Tesla vezetője, Elon Musk, hogy a vállalat életében kulcsfontosságú lesz egy belépő szintű elektromos autó piacra dobása. Most azonban, hogy egyre nő a verseny ezen a területen, úgy tűnik, a cég elállt a tervétől.

A Tesla weboldalán jelenleg elérhető, előre konfigurált autók közül a legolcsóbb tizenhétmillió forintba, a legdrágább huszonhárommillió forintba kerül. Mindeközben a tisztán elektromos BMW-k ára ugyan huszonkétmillió forintnál indul, ám Nissan Leafet kapunk tizenhétmillió forint alatt készletről, a BYD-nél pedig már valamivel tízmillió forint fölött is találni autót, legalábbis az árlistájuk alapján. Vagyis nem véletlen, hogy az elmúlt fél év hírei leginkább arról szóltak, hogy a gyártók finomhangolják a tervezett gyártási mennyiségeiket, illetve árháborúba bonyolódnak a közvetlen versenytársaikkal.

Elon Musk azonban már közel húsz éve sejthette, hogy ez be fog következni, és azt is tudta, mi a teendő.

2006-os mestertervében az üzletember felvázolta, hogy a sportkocsijuktól lefele haladva egyre olcsóbb, egyre nagyobb mennyiségben eladható autókkal fognak előjönni. Így született meg a Model S, majd a Model 3. Ennek a folyamatnak a következő lépése az lett volna, legalábbis Walter Isaacson Musk-életrajza szerint, hogy egy huszonötezer dolláros, vagyis a mostani belépő modell kétharmadába kerülő kocsit vezetnek be. Ennek a tervnek azonban lőttek, helyette egy robottaxi lehet a következő Tesla - számolt be a TechCrunch.

Ugyan Musk cáfolta, sőt, hazugságnak nevezte a Reuters értesüléseit, de nem részletezte, hogy pontosan miben hazudott a hírügynökség, amely több, névtelenséget kérő forrást is megszólaltatott a február végi, házon belüli bejelentéssel kapcsolatban. "Elon direktívája, hogy adjunk mindent bele a robottaxikba" - fogalmazott az egyikük. Musk később maga jelentette be a tulajdonában lévő X-en, hogy augusztus nyolcadikán érkezik az a bizonyos autonóm taxi. Fontos hozzátenni, hogy a férfi már 2020-ban azt állította, hogy abban az évben készen lesznek a szükséges technológiával, és a szabályozói jóváhagyás az egyetlen "nagy ismeretlen".

Közben a Google anyavállalatához, az Alphabethez tartozó Waymo, illetve a GM-közeli Cruise már fizetős robottaxi-szolgáltatást üzemeltet több amerikai városban, igaz, rendszeresek a tüntetések, sőt, egy baleset után a Cruise le is kellett álljon egy időre. Vagyis az önvezető autókkal együtt az önvezető taxik ígérete is meglehetősen távolinak tűnik ezen a ponton - különösen, hogy a Teslák "önvezető" technológiája egyelőre csak az ötös skála második fokán áll, állandó emberi felügyeletet követelve. A helyzetet pedig tovább rontja, hogy folyamatosan csökken a márka népszerűsége, elemzők szerint pont a cégvezető szélsőséges megnyilvánulásai miatt.

(Borítókép: Christian Marquardt - Pool/Getty Images)

Elon Musk ismét arra utalt, hogy a Tesla repülő autót épít "Olyasmit készítünk, ami már nem is igazán autó" - mondta Musk a napokban az új Tesla Roadsterről, amit a tervek szerint még idén bemutatnak.


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.