Vezeték nélküli akkumulátort épít elektromos autóiba a GM, de ez egy becsapós című hír
2020 / 09 / 10 / Rácz Tamás
Vezeték nélküli akkumulátort épít elektromos autóiba a GM, de ez egy becsapós című hír
Természetesen az energia továbbra is vezetéken folyik majd ki-be az akkuba és akkuból, csak a vezérlése, felügyelete lesz wireless.

A General Motors teljes gőzzel fejleszti Ultium márkanevű akkumulátor-családját, mely a közeljövő elektromos GM-modelljeinek (tehát a Chevrolet, Buick, GMC, Cadillac, Holden, Baojun és Wuling márkák villanyautóinak) alapja lesz. Tegnapi bejelentésük szerint az egyszerűbb gyártástechnológia, a rugalmas gyártás érdekében az akkuk vezérlése, felügyelete az iparágban teljesen új vezetékmentes technológiával valósul majd meg.

A vezetékmentes csatlakoztatással mindegy, hogy egy akku milyen márkájú, típusú, teljesítményű autóba kerül majd, elég lesz összetanítani a kocsi elektronikájával, nem kell minden egyes típushoz saját csatlakozókat, kábelezést tervezni. A vezetékmentes kommunikáció az akkumulátorok gyors távmenedzselését is lehetővé teszi, az autótípustól függetlenül érkezhetnek a szükséges frissítések, szoftverbővítések az autóakkumulátorok számára a GM over-the-air rendszeréből.

A nem túl fantáziadús wBMS névre (wireless battery management system) keresztelt rendszer arra is alkalmas, hogy az egyes akkucsoportok, modulok teljesítményszintjét, kapacitását figyelje és kiegyenlítse, így az akkumulátor élettartama hosszabb, teljesítménye stabilabb lehet. Ezt persze vezetékes kapcsolattal is meg lehet oldani, de a rádiós megoldással jóval kisebb hely- és anyagigénnyel lehet külön-külön monitorozni a modulokat, mint amire a kábelkötegeknek lenne szükségük.

A wBMS összességében akár 90%-kal is csökkentheti az akkumulátor-csomagon belüli vezetékezést, ami az elektromos autóknál igen fontos súlymegtakarítást eredményez és tömörebb, kevésbé sérülékeny akkutömb-kialakítást tesz lehetővé.

A rendszer további előnye, hogy az akkumulátor "második életének" megkezdését is megkönnyíti. Ez akkor jön el, amikor az akku természetes elhasználódása, kapacitásvesztése (jó esetben jó pár év és kilométer-százezrek után) már nem alkalmas autóakkumulátornak, viszont stabil energiatárolónak még évekig használható. A vezeték nélküli akkut ebben az esetben további átalakítások, hardveres bedrótozás nélkül lehet integrálni egy használt akkukból álló puffer-erőműbe.

A vezeték nélküli akkumenedzsment gyenge pontja a cyberbiztonság, de a GM (természetesen) biztosítja a jövőbeli autóvásárlókat afelől, hogy több szintű védelemmel, hardveres és szoftveres azonosítási protokollokkal gondoskodtak a rendszer meghekkelhetetlenségéről.


Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.