Videóra vették, ahogy egy meteorit a Holdba csapódik 2023 / 06 / 20 / Bodnár Barna

A meteorit rövid, de annál fényesebb villanással ütközött a Hold felszínébe, még idén februárban. Az eset még a Földről is látszott, ugyanis Daichi Fujii, a japán Hiratsuka Városi Múzeum kurátora a Hold megfigyelésére beállított kamerák segítségével rögzítette az eseményt. A meteorok átlagosan körülbelül 50 ezer kilométer per órás sebességgel haladnak, és gyakran ütköznek az útjukba kerülő égitestekbe. Nagy sebességű becsapódásaik intenzív hőt generálnak és krátereket hoznak létre, miközben ragyogó fényt bocsátanak ki. A Holdba csapódó meteoritok láthatók a Földről, ha méretük elég nagy, illetve, ha az ütközés a "holdi éjszaka" idejében történik. A kráter, amelyet a videón látható meteorit hozott létre, körülbelül 12 méter átmérőjű lehet, és valószínűleg a NASA Lunar Reconnaissance Orbiter vagy az indiai Chandrayaan 2 holdszonda által készített fotókon is láthatjuk majd a jövőben. Meteorok természetesen nem csak a Holddal, de a Földdel is ütköznek nap, mint nap, az űrsziklák túlnyomó többsége azonban bolygónk légkörével érintkezve teljesen elég. A Holdnak azonban csak nagyon vékony légköre van, így égi kísérőnk felszínébe azok a meteorok is krátereket vájnak, amelyek a Föld felszínét el sem érnék. (Borítókép: Getty Images/Stocktrek)
Elképzelhető, hogy az idegenek meteorok segítségével kolonizálják az univerzumot
Sőt a pánspermia elmélete szerint akár a földi élet is ezen folyamat eredménye lehet. Mindez azonban segít abban is, hogy más szempontból tekintsünk az exobolygókra, mikor az élet nyomait kutatjuk rajtuk.