Az American Dream (Amerikai Álom) elnevezésű limuzin nem mindennapi látványt nyújtott, mikor először megjelent a nagyközönség előtt 1986-ban: a fehéren ragyogó, kis amerikai zászlókkal ékesített monstrum harminc és fél méter hosszan nyújtózott az úton és vendégeinek, akik akár helikopterrel is érkezhettek az autóban aktuálisan zajló buliba, számos meglepetést tartogatott: jacuzzit, vízágyat, mini-golfpályát, medencét ugródeszkával, televíziókat és külön szobákat is. A járművet a különleges autók megszállottja, Jay Ohrberg építette, hogy elnyerje az elsőséget Vini Bergemantól és az Ultra Limousine vállalattól egy olyan háborúban, ami talán csak a nyolcvanas években valósulhatott meg: a "limuzin háborúként" elhíresült versenyben, amelyek célja a világ leghosszabb autójának megépítése volt.
Az Amerikai Álommal Ohrberg régi álmát váltotta valóra, amit korábbi munkái, például a Vissza a jövőbe DeLoreanja nem tudtak teljes mértékben kielégíteni, a vállalkozó ugyanis régóta szeretett volna egy igazán extravagáns és ikonikus járművet összehozni, amit akár a gyakorlatban is lehetett használni. A világ leghosszabb autója azonban, hiába került be még a Guinness Rekordok Könyvébe is és szerepelt filmekben, a hétköznapi életben nem igazán találta meg a helyét és a közönségét, az utakon rendkívül lassan mozgó és nehezen forduló limuzin csak egy időre jelenetett érdekes látványosságot, majd nem sokkal később már parkolópályára is került és a világ elfeledkezett róla.
Michael Manning, az Autoseum tulajdonosa először New Jersey-ben talált rá a kivénhedt járműre, amit addigra Ohrberg egy cégnek bérbe adott, de ők nem törődtek a felújításával. Manning az eBayen tett ajánlatot az autót árusító cégnek, majd, miután elutasították, egyezséget kötött velük, aminek értelmében a limuzint átvitették New Yorkba, ahol a helyeállítását tervezték.
Az Amerikai Álom újjászületése azonban még ezután is sokáig csak álom maradt:
költségvetési problémák és szabályozási gondok álltak a tervek útjába. Az autó újra az eBayen találta magát, ez alkalommal viszont nagyobb szerencsével járt, mivel a Dezerland autómúzeumot működtető Michael Dezer felfigyelt a hirdetésre és kezébe vette az irányítást. New Yorkból Floridába két darabban érkezett meg a jármű, és Dezer, Manning, valamint segítőtársaik, Paul Novack és Stephen Wepprecht, nekikezdtek a majdnem három évig tartó munkának.
A járművet 250 000 dollárból (87 millió forint) hozták helyre, és mindent, ami eredetileg a berendezés részét képezte újjáépítettek benne, a több mint kétezer kilogrammos teherbírású helikopter leszállóhelytől kezdve a hűtőszekrényekig és fürdőkádig. Az alkatrészek beszerzésének nehézségeit régi limuzinok szétszerelésével oldották meg, több Eldorado szolgált hozzávalóként az extrahosszú járműhöz. Egy tekintetben tértek csak el az eredeti Amerika Álom paramétereitől: a korábbi 30,5 méter helyett 30,54 méterre bővítették ki az autót, így az új verzió megdöntötte a saját Guinness rekordját és március elsejétől már ez számít az új csúcstartónak.
Noha az építői elmondása szerint a jármű működőképes és lehetne vezetni az utakon, sőt, Manning szerint akár elektromos meghajtással is el lehetne látni, mivel az akkumulátoroknak bőven akadna benne hely, de az autót mégsem fogják használni a vezetésével járó nehézségek miatt. A megújult rekordtartót a Dezerland autómúzeumban állítják majd ki, ahol a látogatók a többi klasszikus jármű szomszédságában találkozhatnak vele.
(Forrás, Fotó: Guinness World Records)