Vízre tették a világ legnagyobb elektromos hajóját

2025 / 05 / 02 / Bobák Zsófia
Vízre tették a világ legnagyobb elektromos hajóját
A hajó Argentína és Uruguay között szállítja majd az utasokat.

Vízre tették és hivatalosan is felavatták az ausztrál (tasmán) Incat vállalat hajóját, ami a világ eddigi legnagyobb elektromos/akkumulátoros hajója, és a gyártó szerint egyúttal Ausztrália történetének legjelentősebb önálló exportterméke. A hivatalosan Hull 096 elnevezésű hajót eredetileg nem is elektromos járműnek tervezték, de a cég a fejlesztések során meggondolta magát, és egy fenntarthatóbb módon működő közlekedési eszköz megalkotása mellett döntött. A Hull 096-ot a China Zorrilla hajó átalakításával hozták létre: ezt a fejlesztések elején még cseppfolyósított földgázzal üzemelő modellnek szánták, de végül elektromos meghajtású járművé alakult. Az eredeti nevét (China Zorrilla) egy híres uruguayi színésznőről és rendezőről kapta, mivel a hajó kötődik Uruguayhoz is: az Incat ugyanis egy uruguayi vállalatnak, a Buquebusnak készítette a hajót.

A Buquebus az Argentína és Uruguay közötti átkelések lebonyolítására fogja használni a Hull 096-ot, vagyis kompként fog szolgálatba állni, amikor készen áll a munkára.

A két főváros, Buenos Aires és Montevideo között körülbelül 2,5 óra alatt lehet átjutni, ha valaki a komppal való közlekedést választja, de ez lesz az első eset, hogy az utat egy 100%-ig elektromos hajóval tehetik meg az utasok. A hajó méreteivel nem dönt rekordot ugyan, hiszen léteznek közel 300 méter hosszú kompok is a világon, a Hull 096 pedig “csak” 130 méteres, de így is képes lesz 2100 utas, valamint 225 jármű szállítására a rendszeresen induló utakon a Plate folyón. Az Incat elmondása szerint a járművet 250 tonnányi akkumulátorral szerelik fel, és a energiatároló-rendszere (ESS) 40 megawattórányi kapacitással bír. A hajón ezenfelül kialakítanak egy óriási, 2300 négyzetméteres fedélzetet is, amit kizárólag a vámmentes boltok számára tartanak fenn. Ez a szekció a járművön a legnagyobb “bevásárlóközpont” lesz, amit valaha kompon építettek az Incat szerint.

A hajót már vízre bocsátották, de a szolgálatot nem kezdi meg azonnal - a belső terét még most építik, később kerül sorra az akkumulátorok telepítése, majd valamikor az év végén veszi kezdetét az első tengeri tesztút.

(Fotó: Incat)


Rekordméretű homokdűnét épített új tesztpályájára a BYD
Rekordméretű homokdűnét épített új tesztpályájára a BYD
Komolyan gondolja a világhódítást a BYD, és ennek újabb bizonyítéka az a kínai komplexum, ahová egy fedett homokdűne is került a terepjárók tesztelésére, méghozzá akkora, ami Guinness-rekordot is ért.
Ezt a 2026-os autót már drót nélkül tölthetjük, kényelmesen, mint a telefont
Ezt a 2026-os autót már drót nélkül tölthetjük, kényelmesen, mint a telefont
A Porsche megerősítette: a 2026-ban érkező Cayenne EV-hez gyári, 11 kW-os, közel 90%-os hatásfokú vezeték nélküli töltés kérhető, amely beparkolás után automatikusan indul.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.