Vonatok, amelyek akkor is villannyal mennek, ha 80 kilométeren át nincs felsővezeték

2021 / 05 / 11 / Rácz Tamás
Vonatok, amelyek akkor is villannyal mennek, ha 80 kilométeren át nincs felsővezeték
A Stadler az ABB technológiájával szállít olyan motorvonatokat német vonalakra, melyek akkumulátoros működéssel suhannak át a felsővezeték nélküli szakaszokon.

A Stadler az ABB-től rendelte meg azt a vasúti technológiát, mely egy észak-németországi illetve egy berlini vasúti vállalat egyes vonalain a nem teljesen villamosított pálya átalakítása nélkül is  javítani tudja az energiahatékonyságot és csökkenti a CO2-emissziót. Az ABB rendszerének különlegessége a nagy teljesítményű lítiumion-akkumulátorokkal működő fedélzeti energiatárolás.

Az ABB áramátalakítóit és energiatároló rendszereit 55 darab új beszerzésű, kettős üzemmódú, hibrid motorvonatra telepítik. Az egyik vevő, az NAH.SH megbízása világviszonylatban is a legnagyobb egyszeri, akkumulátoros motorvonatokra szóló megrendelés.

Az új vonatok egy részben villamosított hálózaton üzemelnek majd. A hálózat leghosszabb, nem villamosított szakasza 80 km hosszú, amelyen eddig dízelüzemű vasúti járművek közlekedtek. A nagy teljesítményű, hosszú élettartamú akkumulátorok az új vonatokban akkor töltődnek fel, amikor a jármű a villamosított vonalszakaszokon közlekedik (illetve töltésükre az útvonalon kijelölt pontokon is sor kerülhet). Az energiatároló rendszer a vasúti járműtelepen is tölthető, itt a jármű 400 vagy 1000 V feszültségű töltőre csatlakoztatható.

További cikkek a Rakétán:

A németek állami vasúttársasága hidrogénhajtású vonatot fejleszt A Siemens Mobility és a Deutsche Bahn közös projektjének célja a dízelvonatok lecserélése.

A hidrogén lesz a következő évtizedek legjövedelmezőbb üzlete - mondja az USA egyik legnagyobb befektetési bankja "Olyan, mint az okostelefonpiac volt 2007 előtt" - írja a Bank of America a legújabb elemzésében a hidrogénpiacról.

Megújuló energia-tárolás hőenergia felhasználásával A szél- és napenergia a fosszilis energiatermelésnél jóval tisztább módszerek mindössze egyetlen dolgot nem tudtak, amit az utóbbiak igen: a konzisztens rendelkezésre állást. Eddig.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
A Model A repül is és autó is, de mégsem olyan, mint a filmek repülő autói
A Model A repül is és autó is, de mégsem olyan, mint a filmek repülő autói
Az Alef Aeronautics által fejlesztett Model A távolról valódi autónak tűnik, közelről egy kabin, amit szénszálas hálós szerkezet vesz körbe. A jármű eladásra szánt változatát a tervek szerint már 2025-ben elkezdik gyártani.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.