A Stadler az ABB-től rendelte meg azt a vasúti technológiát, mely egy észak-németországi illetve egy berlini vasúti vállalat egyes vonalain a nem teljesen villamosított pálya átalakítása nélkül is javítani tudja az energiahatékonyságot és csökkenti a CO2-emissziót. Az ABB rendszerének különlegessége a nagy teljesítményű lítiumion-akkumulátorokkal működő fedélzeti energiatárolás.
Az ABB áramátalakítóit és energiatároló rendszereit 55 darab új beszerzésű, kettős üzemmódú, hibrid motorvonatra telepítik. Az egyik vevő, az NAH.SH megbízása világviszonylatban is a legnagyobb egyszeri, akkumulátoros motorvonatokra szóló megrendelés.
Az új vonatok egy részben villamosított hálózaton üzemelnek majd. A hálózat leghosszabb, nem villamosított szakasza 80 km hosszú, amelyen eddig dízelüzemű vasúti járművek közlekedtek. A nagy teljesítményű, hosszú élettartamú akkumulátorok az új vonatokban akkor töltődnek fel, amikor a jármű a villamosított vonalszakaszokon közlekedik (illetve töltésükre az útvonalon kijelölt pontokon is sor kerülhet). Az energiatároló rendszer a vasúti járműtelepen is tölthető, itt a jármű 400 vagy 1000 V feszültségű töltőre csatlakoztatható.