Vonatok, amelyek akkor is villannyal mennek, ha 80 kilométeren át nincs felsővezeték

2021 / 05 / 11 / Rácz Tamás
Vonatok, amelyek akkor is villannyal mennek, ha 80 kilométeren át nincs felsővezeték
A Stadler az ABB technológiájával szállít olyan motorvonatokat német vonalakra, melyek akkumulátoros működéssel suhannak át a felsővezeték nélküli szakaszokon.

A Stadler az ABB-től rendelte meg azt a vasúti technológiát, mely egy észak-németországi illetve egy berlini vasúti vállalat egyes vonalain a nem teljesen villamosított pálya átalakítása nélkül is  javítani tudja az energiahatékonyságot és csökkenti a CO2-emissziót. Az ABB rendszerének különlegessége a nagy teljesítményű lítiumion-akkumulátorokkal működő fedélzeti energiatárolás.

Az ABB áramátalakítóit és energiatároló rendszereit 55 darab új beszerzésű, kettős üzemmódú, hibrid motorvonatra telepítik. Az egyik vevő, az NAH.SH megbízása világviszonylatban is a legnagyobb egyszeri, akkumulátoros motorvonatokra szóló megrendelés.

Az új vonatok egy részben villamosított hálózaton üzemelnek majd. A hálózat leghosszabb, nem villamosított szakasza 80 km hosszú, amelyen eddig dízelüzemű vasúti járművek közlekedtek. A nagy teljesítményű, hosszú élettartamú akkumulátorok az új vonatokban akkor töltődnek fel, amikor a jármű a villamosított vonalszakaszokon közlekedik (illetve töltésükre az útvonalon kijelölt pontokon is sor kerülhet). Az energiatároló rendszer a vasúti járműtelepen is tölthető, itt a jármű 400 vagy 1000 V feszültségű töltőre csatlakoztatható.

További cikkek a Rakétán:

A németek állami vasúttársasága hidrogénhajtású vonatot fejleszt A Siemens Mobility és a Deutsche Bahn közös projektjének célja a dízelvonatok lecserélése.

A hidrogén lesz a következő évtizedek legjövedelmezőbb üzlete - mondja az USA egyik legnagyobb befektetési bankja "Olyan, mint az okostelefonpiac volt 2007 előtt" - írja a Bank of America a legújabb elemzésében a hidrogénpiacról.

Megújuló energia-tárolás hőenergia felhasználásával A szél- és napenergia a fosszilis energiatermelésnél jóval tisztább módszerek mindössze egyetlen dolgot nem tudtak, amit az utóbbiak igen: a konzisztens rendelkezésre állást. Eddig.


Az önvezető technológia nagy áttörését nem az önvezető taxik hozzák el
Az önvezető technológia nagy áttörését nem az önvezető taxik hozzák el
Az önvezető technológia egyik jelentős szerepkörét a szállítmányozás jelentheti, az önvezető kamionok ugyanis sok problémára nyújthatnak valódi megoldást. Az autonóm módon közlekedő járművek azonban nem csak az autópályákon, hanem zsúfolt városi környezetben is megjelennek többek között az önvezető taxiknak köszönhetően. Hogyan reagálnak majd az emberek az önvezető járművek jelenlétére az utakon, milyen a társadalmi megítélése ennek a speciális technológiának? Dr. Prónay Szabolcs egyetemi docens és Halmos Gyula, a Bosch csoport mérnöke podcastban beszélt a technológiával kapcsolatos kérdésekről.
Félkerekű, önegyensúlyozó vonatok és autók – a giroszkópos járművek őrült története: 1. rész
Félkerekű, önegyensúlyozó vonatok és autók – a giroszkópos járművek őrült története: 1. rész
Azt hihetnénk, hogy az önegyensúlyozó járművek olyan technológia, amelytől még távol vagyunk. Pedig ilyen járműveket már a huszadik század elején is fejlesztettek méghozzá sikerrel – akár olyan hatalmas tömegű eszközöket is “félkerékre” pakoltak, mint a vonat. Ám ha így tombolt a giroszkóp-őrület, hova tűntek ezek a járművek?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.