A légitaxi szolgálatások érkezését sok cég már 2024-re ígéri és a megfelelő engedélyek beszerzéséhez szükséges hosszas eljárás első lépéseit több vállalat is megtette, de a tesztelések és annak bizonyítása, hogy az eVTOL-ok a személyszállítás során megbízhatóan működnek, sok évbe telhet a cégek számára. A Joby Aviation jól halad a folyamattal, az FAA engedélyeztetési eljárását 2023-ra tervezik befejezni és a szolgáltatást egy évvel később elindítani, bár időközben problémák is felmerültek a tesztekkel kapcsolatban: februárban egy próbarepülés alatt a cég egyik gépe az átlagosnál jóval tempósabb gyorsulás közben balesetet szenvedett az Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség (NTSB) által kiadott jelentés szerint, ám ez a metódus, vagyis a járművek határainak feszegetése a tesztek részét képezi, amivel felmérhetik a szükséges fejlesztések irányát és mértékét.
A Joby gépei a jövőben több amerikai város légiközlekedésének is részét alkothatják majd, nem utolsósorban a Delta Air Lines utasait fogják házhoz, vagy legalábbis egy otthonukhoz közeli leszállóhelyig szállítani a repülőterekről. A légitársaság október 11-én jelentette be a megállapodását az eVTOL-gyártóval, aminek értelmében első körben New Yorkban és Los Angelesben az eVTOL-okat integrálják a Delta szolgáltatásaival, így a hagyományos taxik helyett a levegőben szállva juthatnak majd haza, vagy fordítva, a városból a repülőtérre az emberek. A Delta a tervek megvalósulása érdekében 60 millió dollárt fektetett be a cégbe és ha a további tesztek jól alakulnak, még 140 millió dollárral támogatja a Joby Aviationt.
Az első két város, ahol a szolgáltatást bevezetik, különösen alkalmas terepet jelenthet az új típusú személyszállítási módszer próbájához, mivel New York forgalma és a hírhedt Los Angeles-i dugók miatt valószínűsíthetően sok utast vonz majd az utak felett magasan szálló taxikban való kényelmes utazás lehetősége.
A kényelem és az elektromos, tehát kibocsátásmentes működés mellett azonban létezik még egy nagy előnye az eVTOL-os taxizásnak és ezt az aspektust a Joby prioritásként kezeli a fejlesztések során: a halk működés, amivel a jelenleg a turisták által gyakran igénybe vett helikopteres utazást leváltó eVTOL-ok nagyobb népszerűségre tehetnek szert a lakosok körében. A Joby gépei fel-és leszállás közben, 100 méteres távolságból hallgatva 65 decibel alatti zajszintet generálnak, repülés közben (500 méteres magasságban) pedig 45,2 dBA éri csak el az utcán sétáló emberek fülét, ami a cég szerint alig lesz hallható a városok háttérzaja mellett.
Az eVTOL-os utazás összevonását a légitársaságok által nyújtott szolgáltatásokkal a Delta Air Lineson kívül a United Airlines is tervezi, ők az Archer Aviation és az Eve Air Mobility cégekkel együttműködésben valósítják meg a Delta terveihez hasonló elképzeléseiket.
(Fotó: Joby Aviation, Delta Air Lines)
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR