Egy kínai cég megmutatta, hogyan birkózik meg az eVTOL-juk a repülés legkritikusabb részével

2022 / 02 / 19 / Bobák Zsófia
Egy kínai cég megmutatta, hogyan birkózik meg az eVTOL-juk a repülés legkritikusabb részével
A Prosperity-t gyártó AutoFlight szerint a leendő légitaxi működésének legfontosabb és problémásabb fázisa a váltás azok között propellerek között, amelyek a levegőbe emelik és amelyek az előrehaladást biztosítják a jármű számára. A legutóbbi teszten sikeresen vette az akadályt a Prosperity.

Az AutoFlight légitaxi gyártó cég legújabb eVTOL-ja, a Prosperity I a vállalat által fejlesztett technológiai megoldások demonstrálására született koncepció jármű, amelynek közvetlen elődje, a V1500M még csak tavaly októberben emelkedett először a magasba. A V1500M egy 250 kilométer hatótávolságú, egyszerre négy személy szállítására alkalmas légitaxi, amely a megfelelő engedélyek beszerzése után a tervek szerint 2024-ben kezdheti fuvarozni az utasokat Kína városai között. Az erre alapozott Prosperity I, a cég által korábban készített drónoktól eltérően, nem automata üzemmódban, hanem pilótával fog repülni és három utast szállít majd, az európai engedélyeztetési eljárását pedig idén indítják el és feltehetően 2025 környékén kaphat zöld utat a szolgáltatás indítására a kontinensen.

Az eVTOL működési elve egyszerű koncepcióra épül - mondja Mark Henning, az AutoFlight frissen kinevezett európai ügyvezető igazgatója és ez az egyszerűség adja a jármű biztonságát és hatékonyságát. A lényeg, hogy a földről való felemelkedést a felső propellerek biztosítják, amiből nyolc található az eVTOL-on, majd, miután az eszköz elérte az utazási magasságot, a propellerek leállnak és lezárnak, ezután a hátsó két légcsavar veszi át a meghajtás feladatát.

Ezt a folyamatot a cég "lift and cruise" konfigurációnak hívja

és először januárban demonstrálta a nyilvánosság előtt a működését, most pedig közelről is bemutatták a Prosperity I rövid tesztútja közben.

A jármű 150 méter magasságba emelkedett és, miután átváltott cruise üzemmódba, elérte a maximális 198 km/h-ás sebességet. Az eVTOL végső sebességét, amellyel majd a légitaxi szolgáltatást végzi, 200 km/h körülire tervezik, ami alacsonyabb ugyan néhány másik gyártócég kijelölt céljánál, de az AutoFlight kiemelt hangsúlyt helyez a minél biztonságosabb üzemeltetésre.

Az eVTOL-ok megbízhatóságát az alapos felkészítési folyamatok garantálják, de ezek során történhetnek nem várt balesetek, a kaliforniai Joby Aviation, amely az FAA engedélyeztetési eljárását 2023-ra tervezi befejezni és a szolgáltatását 2024-ben elindítani, az Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség (NTSB) jelentése szerint szerdán törte össze az egyik gépét, miközben a járművet egy lakott területtől messze eső pályán tesztelte. A New Atlas leírása szerint a repülési adatok arra utalnak, hogy a gép időnként 435 km/h-ás sebességre is gyorsult manőverezés közben, de az extrém, a hétköznapokon nem használatos tempó a vizsgálatok részét képezi, mivel ilyenkor az eVTOL-ok képességeinek végső határait mérik fel. Az NTBS vizsgálatot indított a baleset körülményeit illetően, amelyben egyébként senki nem sérült meg, a gépet kivéve. A Joby Aviation leendő légitaxijának maximális sebességét az AutoFlight járművénél gyorsabbra, 322 km/h-ra tervezték az eredeti elképzelések szerint.

(Fotó: AutoFlight)

Felszállt a légitaxi, ami ugyanazt a technológiát használja, mint a balatoni kompok Az osztrák CycloTech által kifejlesztett eVTOL úgy néz ki, mintha a hagyományos rotorok helyett kerekei lennének, és ugyanazt a technológiát használja, mint a balatoni kompok.


Egymillió elektromos töltőállomáshoz nyújt hozzáférést a Bosch
Egymillió elektromos töltőállomáshoz nyújt hozzáférést a Bosch
Egy applikáción keresztül egyszerűbbé válik a töltőállomás-hálózat használata.
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.