A Facebook reklámokkal és üzleti termékekkel foglalkozó csapata tavaly írta a jelentést, miután többek között Indiában és Dél-Afrikában is új törvények születtek, amelyeket követniük kellett volna. Mint fogalmaznak, korábban egyszerre egy ilyen feladattal kellett megküzdeniük, mint az európai GDPR vagy a kaliforniai magánszféra-védelmi törvény, a mostani "cunamival" szemben, hiszen az elmúlt időszakban még Thaiföldön és Dél-Koreában is hoztak hasonló szabályokat. A Motherboardhoz kiszivárogtatott, majd az Engadget által idézett dokumentumban bevallják: nehezen tudnak ígéreteket tenni azzal kapcsolatban, hogy hogyan és hogyan nem bánnak a birtokukba került adatokkal.
"Nem tudjuk megfelelően irányítani és megmagyarázni, hogy a rendszereink hogyan használnak adatokat, így nem tudunk magabiztosan változtatni a szabályainkon, illetve külső ígéreteket tenni, miszerint nem használunk X adatot Y célra."
Majd a szerzők hozzáteszik: "pontosan ez az, amit a szabályozó testületek várnak tőlünk, így nő a hibák és a félreértések kockázata". Ennek az oka a cikk szerint az, hogy a cég által tárolt és felhasznált adatok összekeverednek. Például a közvetlenül általuk rögzített információk, a máshonnan megszerzettek, vagy az érzékeny adatok nincsenek elkülönítve. Rendet tenni szerintük olyan nehéz volna, mintha "egy üveg tintát öntenénk egy tóba, majd megpróbálnánk újra kimerni onnan". Volt, aki ehelyett a kép helyett egyszerűen annyit nyilatkozott a Motherboardnak, hogy a helyzet egy "szarkupac".
A Facebook képviselői szerint a dokumentum csak a történet egy részét adja át, és nem írja le azokat a "terjedelmes folyamatokat", amelyekkel igyekeznek eleget tenni a magánszféra-védelmi szabályoknak, így "pontatlan volna azt a következtetést levonni, hogy nem felelnének meg azoknak". A jelentés szerintük tükrözi, hogy dolgoznak azon, hogy "kiterjesszék a jelenlegi megoldásaikat," és "eleget tegyenek a kötelezettségeiknek".
(Borítókép: Hans-Peter Gauster/Unsplash)