"Egy önálló, decentralizált közösségi hálózat lehetőségét vizsgáljuk, amelyen szöveget lehet megosztani. Úgy gondoljuk, hogy új lehetőségeket rejt egy olyan tér, ahol alkotók és közszereplők tudják publikálni az aktuális gondolataikat az érdeklődési területükről" - nyilatkozta a Platformer hírlevél szerkesztőinek a Meta szóvivője, aki szinte tökéletesen körülírta a Twitter szerepét a közösségi platformok között. Az alkalmazásnak a kódneve, a "P92" ugyan kiszivárgott, de túl sok részlet még nem ismert, azon kívül, hogy az Instagram vezetője, Adam Mosseri irányítja a projektet, és hogy a cégnél kritikus, gyakran rosszul kezelt adatvédelmi kérdésekről már elkezdték az egyeztetést a jogászokkal.
A legérdekesebb információnak, illetve ezen a ponton inkább pletykának az tűnik, hogy a felhasználók ugyan az Instagram fiókjukkal léphetnének be a P92-re, de maga a platform decentralizált lenne. Ez azt jelenti, hogy a Facebookkal vagy az Instagrammal szemben, ahol a fiókok ugyanabban a "térben" vannak jelen, nagyjából ugyanazon szabályok mentén, szabadabban működne a szolgáltatás, annak saját verzióit indíthatnák el a regisztráltak, és ezeknek egyedi módon működhetne a hírfolyama vagy a moderációja. Az ilyen platformok közül a legismertebb az úgynevezett Fediverse részeként működő Mastodon; sokan arra számítottak, hogy a Muskban csalódott twitterezők ott kötnek majd ki, de egyelőre úgy tűnik, hogy a kivonulásnak nagyobb volt a füstje, mint a lángja.
Ugyan Mark Zuckerbergéknek így kevésbé kéne, hogy fájjon a feje a problémás tartalmak miatt, hiszen feltehetőleg ők csak a moderációs alapelveket fektetnék le, a maradékot a kisközösségekre bíznák, de pénzt termelő decentralizált közösségi platformot még senki sem tudott felépíteni. Emellett, ahogyan azt a Platformer is kiemeli, ezek a szolgáltatások egyelőre bonyolultabban működnek, mint a legismertebb közösségi oldalak, pont a decentralizáció miatt, hiszen sokan megijednek, amikor például egy ismert embert csak egy másik szerveren követhetnek. A TechCrunch pedig arra emlékeztet, hogy a nagy igyekezet nem garancia a sikerre: a Meta fejlesztett már TikTok-klónt, és féltucat másik, népszerű szolgáltatásra hajazó platformot, amelyeket aztán javarészt bezárt.
(Borítókép: Avishek Das/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
 
         Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR