Ahogy a hírről beszámoló The Guardian írja, a kutatók a Holdról származó kőzetminták tanulmányozása során arra jutottak, hogy azokat 40-45%-ban oxigén alkotja, a maradékot pedig nagyrészt vas, alumínium és szilícium. A Metalysis technológiájával elvileg lehetővé válik, hogy a kőzetekből tiszta oxigént nyerjenek ki, ami nem csak az űrhajók és a leendő holdbázis oxigénellátása szempontjából lenne fontos, de akár üzemanyagot is készíthetnének belőle. Ennek elsősorban a távolabbi utazásoknál vehetnék hasznát, amire akár már a következő évtizedben sor kerülhet, hiszen a NASA nem titkolt célja, hogy a Hold (egész pontosan a Hold körül keringő űrállomás) útba ejtésével érjék el a Marsot. Ahogy Ian Mallor, a Metalysis vezérigazgatója frappánsan megfogalmazza, “ez alapvetően egy benzinkút a Holdon”.
"Minden, amit a Földről viszel a Holdra, egy plusz teher, amit nem akarsz szállítani. Tehát ha ezeket az alapanyagokat helyben is elő tudod állítani, az rengeteg időt, erőfeszítést és pénzt spórolsz meg" - sorolja a további előnyöket Ian Mallor, a Metalysis vezérigazgatója, aki szerint a kinyert fémeknek köszönhetően az asztronauták egy csomó mindent helyben, vagyis a Holdon állíthatnának elő, amivel rendkívül sokat spórolhatnának a rakományon.
A módszer a Metalysis által közzétett tanulmány szerint elektro-dezoxidációs eljáráson alapul, vagyis elektrokémiai reakcióval vonják ki az oxigént a fémoxidokból. A The Guardian szerint a technológiát a Földön már ma is használják ásványi anyagok bányászatánál, ám ebben az esetben az oxigén csak fölösleges melléktermékként jelentkezik. Jó esély van rá, hogy ugyanezt a Holdon is meg tudják csinálni, ugyanis a Metalysis és a Glasgow-i Egyetem által készített szimuláció azt mutatta, hogy az oxigén 96 százalékát képesek lennének kinyerni a hold talajából, azonban a Holdon nem lenne elég kinyerni az oxigént, hanem azt összes is kéne gyűjteni valahogy, majd eltárolni további felhasználásra.
Az űrügynökséggel kötött megállapodás értelmében az ESA kilenc hónapon keresztül fog támogatást nyújtani a sheffieldi vállalatnak, hogy tökéletesítsék a technológiát, ha pedig működőképesnek bizonyul, akkor élesben, vagyis a Holdon is kipróbálják.
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR