A The Verge-ön olvasható hír szerint a szabadalom leírásában felhívják arra a figyelmet, hogy jelenleg, amikor egy autó egyenetlen útfelületen halad, akkor a felfüggesztés fel-le mozgása hőenergiaként vész kárba. Ezt az energiát szeretnék hasznosítani egy apró generátor, és a hozzá kapcsolódó tengelykapcsoló és lendkerék segítségével, hogy így töltsék a hagyományos autók akkumulátorát, illetve, hogy növeljék az elektromos járműveik töltöttségét. A bajorok tavaly májusban jegyeztették be a tervüket, ami aztán múlt hónapban lett elérhető online - ugyanakkor fontos kiemelni, hogy, mint minden kutatással-fejlesztéssel is foglalkozó vállalat, úgy a BMW is több elképzelést védet le, mint amennyit végül meg is valósít.
Ráadásul a The Verge cikkében emlékeztetnek rá, hogy a nagy konkurens Audi is kifejlesztett egy hasonló technológiát, idestova hat éve. "eROT" nevű prototípusuk olyan forgó csillapítókat alkalmazott, amelyek szintén a felfüggesztésben keletkező kinetikus energiát alakították elektromossággá. Sőt, Ingolstadtban azt ígérték, hogy ettől még kényelmesebb is lesz az utazás. Igaz, egyelőre úgy tűnik, hogy a tervekből nem lett semmi, illetve sorozatgyártás biztosan nem.
Közben a General Motors-nál egészen más megoldást jelentettek be, hogy az autóik töltéshez jussanak: az Egyesült Államok Chevy, Cadillac, Buick és GMC kereskedőinél fognak kettes szintű, de a "megszokottnál háromszor gyorsabb" töltőállomásokat telepíteni. Hét kW helyett közel húsz kW teljesítményt ígérnek, mindezt negyvenezerszer, szerte az országban, különösen a jelenleg rosszul ellátott környékeken. Kevésbé hangzik izgalmasan, mint a kátyúkkal és fekvőrendőrökkel töltött autók, de lehet, hogy ez a terv legalább hamarabb megvalósul.
(Borítókép: BMW)