A közlekedési csomópont minden kezdő sofőr rémálma, de a világban jócskán találunk olyan forgalomszervezési megoldásokat is, amelyek a legedzettebb autóvezetők idegeit is próbára teszik; elég csak a sanghaji Yan'an csomópontra, a swindoni "mágikus körforgalomra" vagy a kategória nagy klasszikusára, a Los Angeles-i Judge Harry Pregerson autópálya-csomópontra gondolni.
Legyünk akár kezdők, akár gyakorlott sofőrök, az biztos, hogy amikor egy ismeretlen forgalmi szituációban hirtelen három sáv közül kéne eldönteni, hogy hova kell besorolni, mindenkinek jól jönne, ha egy mágikus kéz egyszerűen megmutatná neki, hogy melyik a helyes irány - az LG megoldása pedig éppen valami ilyesmit csinál.
A dél-koreai vállalat 2022-ben mutatta be azt a technológiát, amelyet most a Koreai Szellemi Tulajdon Hivatala is rangos elismeréssel díjazott, a cég tervei szerint pedig a jövőben a világ legnagyobb autómárkáinál lesz elérhető. A megoldás az autó kamerái, vezetéssegítő szenzorai, navigációs rendszere valamint az úgynevezett V2X, vagyis az autó és a környezete közötti kommunikációt lehetővé tevő technológia adatait begyűjtve azokat algoritmusok segítségével értelmezi, ez alapján pedig hatékony segítséget tud nyújtani a sofőrnek a bonyolult forgalmi szituációk és a váratlan helyzetek kezelésében.
A rendszer a közlekedési körülményeknek megfelelően, dinamikusan és valós időben jelzi a sofőrnek az ajánlott irányt, ráadásul mindezt rendkívül közérthető formában, 3D-s AR (azaz kiterjesztett valóság) megoldással jeleníti meg az autó kijelzőjén. "Az AR által alkalmazott grafikai elemek szétválhatnak, átalakulhatnak és összeolvadhatnak, ennek révén pedig a rendszer a járművezető számára könnyen érthetően, vizuálisan képes megjeleníteni az összetett vezetési információkat" - írja az LG közleménye a rendszerről, amely a jövőbeni mobilitási megoldások kifejlesztésében és az új mobilitási szoftverek fejlesztésében segítheti a globális autógyártókat.
(Fotó: Getty Images, LG)