A Drive Pilotot ugyanis eddig mindössze 60 km/h-s sebességig lehetett használni, ami a gyakorlatban azt jelentette, hogy a sofőrök csak akkor kaptak kimenőt a vezetés fáradalmai alól, ha az autópályán komolyabb dugó alakult ki. A Mercedes szerint viszont a rendszert hamarosan már 95 km/h-s sebességig is használhatják majd a luxusautóik tulajdonosai, ami ugyan autópályán még mindig nem kifejezetten utazósebesség, de legalább már alulról súrolja azt.
Ez azt jelenti, hogy a sofőröknek sem a kezüket nem kell a kormányon tartaniuk, sem pedig nem kell az útra figyelniük, ehelyett akár dolgozhatnak, filmet nézhetnek vagy pihenhetnek is utazás közben. Egy fontos megkötés, hogy a vezető nem aludhat el, ezt az autó a beépített kamerák segítségével folyamatosan ellenőrzi. Ahogy arról a T3 beszámolt, a Drive Pilot másik fontos megkötése, hogy a rendszer csak akkor működik, ha az autó egy másik, 95 km/h-nál nem gyorsabban haladó autó mögött halad, ellenkező esetben kikapcsol.
A megújult Drive Pilot hardveres szinten is máshogy működik, mint az elődje, hiszen amíg az eddigi rendszer radarral, kamerákkal valamint ultrahangos szenzorokkal tájékozódott, addig az új Drive Pilot már lidart és az út nedvességet érzékelő szenzorokat is használ, emellett kapott egy új hátsó kamerát, fejlettebb GPS-t és mikrofonokat is, amelyek segítségével az autó a megkülönböztető hangjelzést használó járműveket is képes felismerni és automatikusan félreállni az útjukból.
(Borítókép: Carsten Koall/picture alliance via Getty Images)