Hogy a Volocopter által ígért különösen csendes eVTOL üzemelési mód valóban olyan halk és hatékony-e, mint ahogy az a cég korábban elvégzett tesztjei alapján várható, azt nemsokára Róma lakosai megtapasztalhatják, a vállalat ugyanis nagy eséllyel jövőre valóban elindítja a légitaxis szolgáltatását és a gépek először a Római-Fiumicinói repülőtér, valamint Róma belvárosa között fuvarozzák majd az utasokat. A tervezett időpont betartását segíti, hogy a Volocopter már áprilisban megkezdheti az első eVTOL-ok összeszerelését a frissen megnyitott gyártóüzemében, amelyet a Németországi Bruchsalban adtak át április 5-én.
A Volocopter ezen a helyszínen évente több mint 50 VoloCity járművet fog legyártani, ami nem tűnik soknak, de egyelőre a légitaxik csak kevés helyszínen kaptak engedélyt a működésre - mire a szolgáltatás iránti kereslet és a szélesebb körű bevezetéshez alapvetően szükséges infrastruktúra is kellően kiépül, addigra a gyár akár bővülhet is. Az évi ötven eVTOL persze nem fogja azonnal átrajzolni a városi közlekedés megszokott képét, eleinte inkább speciális helyszíneken és célból fognak üzemelni a járművek: a repterekről a városokba igyekvő utasokat szállítják majd, a párizsi olimpián nyújtanak segítséget a közlekedéshez, vagy a (feltehetően tehetős) lakosokat és turistákat repítik A pontból B pontba Szaúd-Arábia extrém jövővárosában, NEOM-ban.
Az eVTOL-os szállítás azonban hamarosan kétségkívül az urbánus közlekedés új eleme lesz és a Volocopter után más cégek is egy-két éven belül csatlakozhatnak a szolgáltatók köréhez. Az Egyesült Államokban például az Archer tervezi 2025-re a New Yorki-i légitaxi szolgáltatás indítását a Midnight járművével, amely pilótával repül, négy utast tud egyszerre szállítani és szintén különösen halkan száll az utcák felett, 45 dBA zaj éri csak el az alatta sétáló gyalogosokat.
A 18 rotoros, 9 cserélhető akkumulátorral ellátott VoloCity-t szintén pilóta vezeti majd, viszont egyszerre csak egy utast fuvaroz csak, így valószínűleg inkább egyfajta luxusmegoldást képvisel majd a hagyományos taxikkal szemben, illetve mellett.
(Fotó: Volocopter)