A légitaxis utazás nem a távoli jövő ígérete: az egyik cég megnyitotta a gyártóüzemét és 2024-ben elindítja a szolgáltatást

2023 / 04 / 07 / Bobák Zsófia
A légitaxis utazás nem a távoli jövő ígérete: az egyik cég megnyitotta a gyártóüzemét és 2024-ben elindítja a szolgáltatást
A német Volocopter az egyik első olyan eVTOL gyártó, ami engedélyt kapott a gépek gyártására és összeszerelésére és már áprilisban meg is kezdik a légitaxik készítését, amelyeket első körben Olaszországban, később Párizsban, Szingapúrban és NEOM jövővárosában is szolgálatba állítanak.

Hogy a Volocopter által ígért különösen csendes eVTOL üzemelési mód valóban olyan halk és hatékony-e, mint ahogy az a cég korábban elvégzett tesztjei alapján várható, azt nemsokára Róma lakosai megtapasztalhatják, a vállalat ugyanis nagy eséllyel jövőre valóban elindítja a légitaxis szolgáltatását és a gépek először a Római-Fiumicinói repülőtér, valamint Róma belvárosa között fuvarozzák majd az utasokat. A tervezett időpont betartását segíti, hogy a Volocopter már áprilisban megkezdheti az első eVTOL-ok összeszerelését a frissen megnyitott gyártóüzemében, amelyet a Németországi Bruchsalban adtak át április 5-én.

A Volocopter ezen a helyszínen évente több mint 50 VoloCity járművet fog legyártani, ami nem tűnik soknak, de egyelőre a légitaxik csak kevés helyszínen kaptak engedélyt a működésre - mire a szolgáltatás iránti kereslet és a szélesebb körű bevezetéshez alapvetően szükséges infrastruktúra is kellően kiépül, addigra a gyár akár bővülhet is. Az évi ötven eVTOL persze nem fogja azonnal átrajzolni a városi közlekedés megszokott képét, eleinte inkább speciális helyszíneken és célból fognak üzemelni a járművek: a repterekről a városokba igyekvő utasokat szállítják majd, a párizsi olimpián nyújtanak segítséget a közlekedéshez, vagy a (feltehetően tehetős) lakosokat és turistákat repítik A pontból B pontba Szaúd-Arábia extrém jövővárosában, NEOM-ban.

Az eVTOL-os szállítás azonban hamarosan kétségkívül az urbánus közlekedés új eleme lesz és a Volocopter után más cégek is egy-két éven belül csatlakozhatnak a szolgáltatók köréhez. Az Egyesült Államokban például az Archer tervezi 2025-re a New Yorki-i légitaxi szolgáltatás indítását a Midnight járművével, amely pilótával repül, négy utast tud egyszerre szállítani és szintén különösen halkan száll az utcák felett, 45 dBA zaj éri csak el az alatta sétáló gyalogosokat.

A 18 rotoros, 9 cserélhető akkumulátorral ellátott VoloCity-t szintén pilóta vezeti majd, viszont egyszerre csak egy utast fuvaroz csak, így valószínűleg inkább egyfajta luxusmegoldást képvisel majd a hagyományos taxikkal szemben, illetve mellett.

(Fotó: Volocopter)


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.