A megszokottnál kevesebb rotorral, de több szárnyfelülettel rendelkezik a londoni SkyFly légitaxija

2022 / 09 / 04 / Palotai Nándor
A megszokottnál kevesebb rotorral, de több szárnyfelülettel rendelkezik a londoni SkyFly légitaxija
Hiába az eVTOL-okhoz képes meglepően kevés rotor, a cég állítása szerint a járművük ugyanúgy tele van redundáns rendszerekkel és biztonsági megoldásokkal, mint a legtöbb hasonló légitaxi.

Csaknem hetente találkozhatunk egy-egy újabb eVTOL-koncepcióval, illetve prototípusaikkal, melyek általában a drónok és a repülőgépek tulajdonságait ötvözik különböző arányban. A légitaxik közül több is akad, amelyik nem is rendelkezik szárnyakkal, ilyen például a Volocopter helikopterszerű eVTOL-ja, más légitaxikon pedig inkább rásegítésként van jelen, mint például az izraeli Air One esetében. A londoni SkyFly légitaxiján azonban „teljes értékű” szárnyak találhatóak, melyek képesek annyi felhajtóerőt termelni, hogy a jármű repülőgépként viselkedjen - olvasható a New Atlas cikkében.

A SkyFly kétszemélyes légitaxija, az Axe mindössze 4 darab 1,5 méter átmérőjű rotorral rendelkezik, azonban rotoronként 2db 35kW-os motor gondoskodik róla, hogy a rendszer rendelkezzen némi redundanciával. Ezeket egy 48 kWh-s akkumulátor látja el energiával. A járművön helyet kapott továbbá 2 pár, magas állásszögben rögzített 5 méteres szárny, melyen megtalálhatóak ugyanazok a csűrőlapok is, mint egy repülőgép szárnyán, így a légitaxit repülőgépként is lehet vezetni, illetve motor nélküli leszállásra is képes, egy 300 méteres, vagy nagyobb területre. Ezen felül nemcsak helyben, de hagyományos úton is fel tud szállni, ehhez pedig alig 50 méterre van szüksége.

A gép 160km-es hatótávolsággal fog rendelkezni, de készül majd egy hibrid meghajtású verzió is, ennek a hatótávja körülbelül 320km lesz. A 428kg-ot nyomó légitaxi 172kg hasznos terhet fog tudni szállítani. A gépnek eddig egy 50%-kal kisebb tesztpéldánya már a levegőbe emelkedett. A teljes méretű, sorozatgyártott példányokat a cég 175000 amerikai dollárért tervezi árulni, további 58300 dollárral lenne drágább a nagyobb hatótávolságú verzió. Érdekes módon a cég a beépített mentőernyő-rendszert is extraként kezeli, ezzel felszerelve 23300 dollárral kerül majd többe a gép.

(Fotó: SkyFly)

Íme az első légitaxi, ami teljesen elrejti a rotorjait repülés közben – mind a 16 darabot A torontói Horizon Aircraft légijárművén a szárnyak be- és kilépőélei csúsznak szét, hogy a fel és leszálláshoz használt, függőleges tolóerőt biztosító rotorok repülés közben rejtve legyenek, és ne zavarják a légáramlást.


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.