Sikeresen a levegőbe emelkedett az izraeli Air One légitaxijának prototípusa

2022 / 07 / 13 / Palotai Nándor
Sikeresen a levegőbe emelkedett az izraeli Air One légitaxijának prototípusa
A szárnyakkal ellátott légitaxi első ránézésre inkább hasonlít egy repülőgépre a formavilága alapján, azonban a működése szempontjából még mindig egy multikopternek minősül.

A tel-avivi székhelyű Air EV teljesen titokban fejlesztette elektromos járművét, és csak alig egy éve mutatkozott be a nyilvánosság előtt. Azóta a startup megépítette és tesztelte légitaxijának kicsinyített másait is, melyekkel tesztrepülések sorozatait hajtották végre, ezzel bizonyítván koncepciójuk életképességét. Két hónappal ezelőtt a cég bemutatta a légitaxijának első valódi prototípusát is, mely június 21-én emelkedett először a levegőbe egy mezőn az észak-izraeli Megiddóban. Ez az első repülés egy rövid ideig tartó lebegés volt, mely során a gépet egyelőre még kötelekkel rögzítették a földhöz – számolt be róla a New Atlas.

A két személyes Air One különlegessége, hogy a formája alapján első ránézésre inkább egy repülőgépre, vagy egy billenőrotoros eVTOL-ra hasonlít, de a működése alapján voltaképpen egy hagyományos multikopternek tekinthető, melyre kiegészítésképpen szárnyakat szereltek. Ezt támasztja alá az is, hogy a gép rotorjai nem billenthetőek, illetve külön horizontális haladást biztosító hajtóműve sincs.

Egy további különbség a repülőgépekhez képest, hogy a légitaxi szárnyairól hiányoznak a csűrőlapok, azaz a szárnyfelület azon mozgatható, kitéríthető részei, melyek segítségével egy hagyományos repülőgépet szokás irányítani, a gyártó továbbá azt is leszögezte, hogy a szárnyak önmagukban, a rotorok nélkül nem lennének képesek annyi felhajtóerőt termelni, ami a gép levegőben tartásához szükséges. A szárnyak pusztán arra szolgálnak, hogy a gép előre történő haladásakor némi felhajtóerő termelésével tehermentesítsék a rotorokat, növeljék a hatótávolságot.

A 868 kg-os prototípus a gyártó által közzétett paraméterek alapján képes lesz felvenni a versenyt a napjainkban fejlesztés alatt álló légitaxik nagy többségével. A tervezők elmondása alapján a gép 160 km/h utazósebességgel fog rendelkezni, de szükség esetén képes lesz elérni a 250km/h-t is. A 771 lóerős gép 250kg terhet lesz képes elszállítani, és egy feltöltéssel nagyjából egy óra repülésre képes. A légitaxi 177 km körüli hatótávolsággal rendelkezik.

Az Air One jövendőbeli árát jelenleg 150 ezer amerikai dollárban határozták meg, ami több mint 60 millió forintnak felel meg, ennek ellenére már 150-en előrendelték a légitaxit. A vállalat a tervek szerint még az idén végre fogja hajtani az első emberes repüléseit is, az első, minden létező tanúsítványnak megfelelő prototípust 2023-ra, az első kereskedelmi forgalomba kerülő, sorozatgyártású darabokat pedig 2024-re ígérik.

(Air EV)

Az ellenség vonalai mögött teljesíthet szolgálatot az eVTOL, amit magyar mérnökök terveztek A távolról irányítható légi jármű a fegyveres konfliktusok során állhat majd szolgálatba.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Tíz évvel ezelőtt történt az egyik legmegrázóbb emberrablási eset
Tíz évvel ezelőtt történt az egyik legmegrázóbb emberrablási eset
A Boko Haram terroristacsoport 2014. április 14-én rabolt el 276 diáklányt egy középiskolából és sokan közülük azóta sem kerültek elő.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.