A mesterséges intelligencia már pénzt is spórolhat nekünk

2022 / 12 / 17 / Bobák Áron
A mesterséges intelligencia már pénzt is spórolhat nekünk
Néhány napja már írtunk az OpenAI új chatbotjáról, ami a mesterséges intelligencia segítségével olyan emberszerűen képes önálló szövegeket alkotni, ami a szakértőket is meglepte. Mint kiderült, a ChatGPT nem csak arra jó, hogy esszéket vagy vicceket írjon, esetleg progamkódokat ellenőrizzen, de az ügyfélszolgálati munkatársakkal is gond nélkül letárgyal egy kedvezőbb tarifát.

A chatbot ilyen jellegű képességeire a DoNotPay derített fényt, akik 2015 óta nyújtanak olyan szolgáltatásokat, amelyekkel a felhasználók pénzt spórolhatnak: a cég chatbotja többek között képes fellebbezni a parkolási bírságokkal szemben vagy szerzői jogi követeléseket benyújtani. Míg azonban az ezekhez a feladatokhoz használt chatbot csak szabályos formanyomtatványokat képes kitölteni, addig A ChatGPT sokkal változatosabb kommunikációra képes, így akár egy hús-vér ügyfélszolgálatossal is képes értelmes beszélgetést folytatni.

Ez derül ki legalábbis abból, a DoNotPay vezérigazgatója által közzétett videóból, amelyben a mesterséges intelligenciától mindössze annyit kértek, hogy "csökkentsd a jelenlegi előfizetésem árát, de tartsd meg a jelenlegi előfizetést", majd a chatbotot ráeresztették az amerikai Comcast internetszolgáltató ügyfélszolgálatára.

Miután a Comcast chatbotja átadta a szót a valódi ügyfélszolgálatosnak, a ChatGPT magát a felhasználónak kiadva közölte, hogy az elmúlt időszakban két internetkimaradása is volt, ami - mivel nem tudott dolgozni - megkárosította őt, emiatt pedig pert fontolgat a Comcast ellen. Nem szabad elfelejteni, hogy mindez az USA-ban történt, ahol ez nagyon is valós forgatókönyv; ahogy arra a ChatGPT a beszélgetés során fel is hívja a figyelmet, a Comcast ellen az utóbbi időben több per is indult hasonló okokból. Az ügyfélszolgálatos kér egy kis türelmet, majd hamarosan felajánl az ügyfélnek egy olyan internetcsomagot, ami azonos feltételek mellett 75 helyett csak 65 dollárba kerül havonta. Ez azt jelenti, hogy a chatbot évente 120 dollárt, vagyis nagyjából 50 ezer forintot spórolt meg a felhasználónak.

Ahogy az a fenti videóban is látható, a ChatGPT valóban megdöbbentően emberien beszélget az ügyfélszolgálattal, bár ahogy arra a videót közzétevő Joshua Browder is felhívja a figyelmet, még van min csiszolni. A legfeltűnőbb, hogy a chatbot nagyon illedelmes, vagyis akkor is kötelezően válaszol az ügyfélszolgálatos üzenetére, amikor az csak annyit ír, hogy "nagyon szívesen", ráadásul legalább egyszer pontosan meg is ismétli a koràbban használt kifejezést, ami szintén kicsit gyanússá teszi a mesterséges intelligenciát.

(Futurism, Borítókép:
Charanjeet Dhiman/Unsplash)

Mindenkit lenyűgözött, hogy milyen fejlett kommunikációra képes a mesterséges intelligencia Az OpenAI néhány nappal ezelőtt nyilvánosan is hozzáférhetővé tette a legújabb chatbotját, amelynek a kommunikációs képességei olyannyira fejlettek, hogy sokak szerint értelmetlenné teszi az iskolai házi feladatokat, de akár az egyetemi esszéket is. Mások szerint az MI hamarosan a programozók vagy akár az újságírók munkáját is elveheti, így jobbnak láttuk megkérdezni tőle, hogy valóban az állásunkra pályázik-e.


Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.