Az akkumulátoros elektromos kisteherautó nagyszerű dolog, ha van idő és lehetőség folyton olcsó árammal újratölteni a lemerült akkut. A hidrogénhajtású furgonnak pedig akkor érvényesülnek az előnyei, ha fontos a zéró károsanyag-kibocsátás mellett a nagyon gyors üzemanyag-újratöltés lehetősége is - akár az egyelőre még cseppet sem olcsó sűrített hidrogén formájában.
A Peugeot, Citroën és Opel márkákat is magába foglaló autóipari óriásvállalat, a Stellantis most megpróbálja kombinálni a két technológiát. A cégcsoport az idei év végére ígéri azokat a konnektorról is tölthető és hidrogéncellával is üzemelő elektromos furgonokat, amelyek 400 kilométeres hatótávolságot ígérnek egy tankolással hidrogénnel, további 50-et elektromos energiával és ha nincs idő az olcsó, de lassú elektromos töltésre, sűrített hidrogénnel akár 3 perc alatt is újra feltankolhatók.
A cég első ilyen kisteherautói a Citroën Jumpy, Opel Vivaro és a Peugeot Expert átalakított változatai lesznek. A Stellantis a Faurecia nevű háttéripari vállalat technológiáját építi be autóiba, a hajtásláncot az Opel rüsselsheimi K+F-központjában csiszolják készre.
A Stellantis hidrogénfurgonjai lényegében a konnektoros hibrid modellek átalakításával készülnek, melyekben a belsőégésű motort cserélik egy üzemanyagcellára, a padló alatt pedig 700 bar nyomású hidrogéntartályokat helyeznek el. Ha ezek kiürülnek, az utastér padlója alatti, 10,5 kWh kapacitású akkumulátor további 50 km körüli hatótávolságot biztosít az autónak.
A rendszernek számos előnye van mind a kisebb pufferakkumulátorral felszerelt "sima" hidrogénautókkal, mint az akkumulátoros villanyautókkal szemben. A nagy hatótávú akkumulátoros villanyautókhoz képest a kocsi tömege jóval alacsonyabb lehet. A Stellantis furgonjai két tonna alatt maradnak, hasznos teherbírásuk viszont egy tonna feletti. A nagy akku lehetővé teszi egyszerűbb és mindig optimális körülmények között üzemelő hidrogéncella használatát és teret enged az üzemeltető vállalkozásnak a mindenkori leggazdaságosabb használat (hidrogén vagy villany) megtervezésére. A gyors hidrogéntöltés nagy bejárható távolságokat, az elektromos konnektoros feltöltés rövid távokon olcsó üzemet tesz lehetővé. Az akkumulátor külső áramforrásról 11 kW-os teljesítménnyel, akár egy óra alatt teljesen feltölthető.
Nem a Stellantis az első európai gyártó, aki elindult a hidrogénüzemű kis furgonok gyártása irányába. A Renault is elkészítette a Kangoo és a Master hidrogéncellás változatát, az amerikai Plug Power üzemanyagcella-gyártó segítségével.
A Stellantis és a Renault kezdetben elsősorban a francia és a német piacra koncentrál az új hidrogénfurgonokkal, mivel Európában egyelőre itt van számottevő mennyiségben elérhető nyilvános hidrogén-töltőállomás. Németországban jelenleg kb. 90, Franciaországban 25 hidrogénkút üzemel.
A hidrogén jellemző ára jelenleg kilogrammonként 9,5 euró a német kutakon. A hidrogénfurgonok kb. 1,1 kg H2-vel tudnak megtenni 100 kilométert, az üzemanyagköltség tehát hasonló egy nyolc liter gázolajat vagy benzint fogyasztó belsőégésű motoros autóéhoz. Gazdaságossági alapon tehát jelenleg nincs értelme a hidrogénalapú mobilitásról mint életképes alternatíváról beszélni a kisáruszállításban, de közép- és hosszú távon a hidrogéncella és az akkumulátoros elektromos hajtás előnyeit ötvöző hibridrendszereknek bizonyosan komoly szerepe lesz az utakon.