 
                                            Az idei év az autóiparban, az autózásban a konnektorról is tölthető hibridautók és az akkumulátoros elektromos kocsik további előretörése mellett várhatóan a hidrogénalapú autózás komoly nekilódulásáról fog szólni. De a hidrogénautók története nem most kezdődik, sőt: még csak nem is ebben az évszázadban kezdődött az első két igazán nagy példányszámban legyártott modellel, a 2008-as Honda Clarityvel és a Toyota Miraival. Az első üzemanyagcellás hidrogénautó már 1966-ban kész volt, jött, ment, közlekedett!
A General Motors Electrovan nevű hidrogénautója egy fájdalmasan túlbonyolított konstrukció volt, mely nem csak a hidrogént, de a szintén cseppfolyós halmazállapotúra sűrített oxigént is magával vitte üzemanyagtartályaiban. A kísérleti autó részben technológiai demonstráció volt a GM részéről, részben pedig egy PR-akció az űrhajózási lázban égő világ számára, hiszen az űrprogramoknak is fontos technikai eszköze volt ez elektromos energiát termelő üzemanyagcella.
Az Electrovan csúcsteljesítménye 160 kilowatt (215 lóerő) volt, ami eleve nem sok a kocsi 3,2 tonnás tömegéhez, de tartósan csak 32 kW-ot lehetett kivenni a hidrogéncellákból. A hatótávolság 240 kilométer volt egy feltöltéssel, ami szintén nem összemérhető a benzines autók által egy tankkal megtehető távolsággal - ráadásul az újratöltés rettentő veszélyes és nehézkes volt. Az Electrovan létrejötte így is elképesztő teljesítmény volt: a projekten három műszakban dolgozó 200 ember kevesebb mint egy év alatt megtervezte és elkészítette a világ első üzemanyagcellás autóját.
De még ezzel a korai kísérlettel sem a GM volt az első, aki üzemanyagcellás járművet készített. Az Allis Chalmers traktorgyártó már 1959-ben, nyolc év kutatómunka után bemutatta azt a traktort, amely 15 kW-os (20 lóerős) elektromos motorjával képes volt elhúzni a kisebb mezőgazdasági gépeket. Ez a traktor nem hidrogénnel hanem propángázzal és oxigénnel működött, így bár füstölni nem füstölt, a vízpárán kívül azért távozott belőle szén-dioxid is.
Ezt a traktort sem kereskedelmi céllal fejlesztették ki és ennek is volt köze az űrhajózáshoz. Az Allis Chalmers a NASA számára fejlesztett üzemanyagcellákat, ezek működésének demonstrálására építették meg a traktort.


 
         Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR