A NASA holdprogramjának szerves részét képező Space Launch Systemet két nagyteljesítményű szilárd hajtóanyagú gyorsítórakéta fogja a levegőbe emelni: a két SRB az indítás utáni percekben a meghajtás 75%-át biztosítja majd. A gyorsítók próbájának folyamatát a gyártó Northrop Grumman már tavaly megkezdte az FSB-1 (Flight Support Booster-1) földi tesztjével, idén júliusban pedig az FSB-2 teszt is lezajlott a vállalat utah-i létesítményében. A látványos demonstráció közvetítését teljes hosszában a Test Engineering videójában lehet megtekinteni (az események 1 óra 21 perckor kezdődnek), a Northrop Grumman felvétele csak a lényeget, a hajtómű beindítását mutatja. Az FSB tesztek a rendszer teljes körű működésének ellenőrzését szolgálják és a második próba során az első továbbfejlesztéseként már egy újabb indítórendszert és tolóerővektor szabályozó rendszert is integráltak a berendezésbe.
Az öt egységből álló hatalmas gyorsítórakéták a Northrop Grumman leírása szerint 54 méter hosszúak, másodpercenként 5,5 tonna üzemanyagot égetnek el, és működésük közben a kamrában lévő gázok több mint 3000 Celsius-fokos hőmérsékletet érnek el: ilyen forróságban az acél nem csak megolvad, hanem egyenesen fel is forr. Ahogy a NASA is írja: ezek a legnagyobb és legerőteljesebb gyorsítórakéták, amelyeket valaha építettek és az, hogy a rakéták hogyan indítják útjára az SLS-t, sok késlekedés után pedig lehet, hogy augusztus végén végül kiderül.
(Fotó: Northrop Grumman)