Dan O'Dowd, aki magát a "világ vezető szakértőjének" nevezi a "soha el nem romló" szoftverek területén, be szeretné tiltani a Teslák full self-driving (FSD, azaz teljesen önvezető) képességeit. A férfi az életrajza szerint dolgozott a Boeing 787-es, az F-35-ös harcirepülőgép, de még a B1-B nukleáris csapásmérő repülőn is, most pedig Elon Musk autóinak a működésébe szeretne beleszólni. Kampányvideójában egy Tesla sorra üti el a gyalogosokra emlékeztető babákat, majd a hirdetés arra biztatja a nézőket, hogy
kérjék meg az amerikai törvényhozást, hogy tiltsa be a technológiát.
A The Verge-ön olvasható hír szerint egy ember biztosan nem ért egyet O'Dowddal: Tad Park, aki Whole Mars Catalog nevű YouTube-oldalán videók tucatjaiban teszteli az FSD-t. A férfi nemrég úgy döntött, hogy gyerekeket toboroz azért, hogy bebizonyítsa, biztonságosan áthaladhatnak vagy megállhatnak az autók előtt. A The Verge közlekedési témákkal foglalkozó szerkesztője nyílt levélben kérte, hogy hagyjon fel az őrült tervével; elsősorban azért, mert még ha tökéletes is lenne a szoftver, gyerekek életét veszélybe sodorni semmiképp sem megfelelő válasz egy szerinte ostobaságokat állító reklámkampányra.
Park azonban nem hallgatott a kritikusokra, és részben saját gyerekén tette próbára a technológiát. A Twitteren cikkünk írásakor még látható volt a videó, amelyben négy perc húsz másodpercnél a kislányt ugyan megközelíti a kocsi, de biztonságos távolságban megáll tőle. A YouTube ugyanakkor eltávolította a képsorokat, mert a szolgáltatáson tilos kiskorúakat veszélyeztető tartalmakat közölni. A férfi hangsúlyozta, hogy óránként nyolc mérfölddel haladt, és bármikor átvehette volna az irányítást az autó fölött, de ez a jogi felelősség alól nem mentesíti.
Szokás szerint fontos megjegyezni, hogy a hangzatos név ellenére a "teljes önvezetés" egy kettes szintű vezetéstámogató rendszert takar a cégnél. Olvasgatni vagy aludni csak a négyes illetve ötös szinteken tud majd a sofőr, még a hármas szint is megköveteli, hogy bizonyos esetekben átvegyük az irányítást. A weboldalukon hangsúlyozzák is, hogy a rendszerek egy "teljesen figyelmes sofőrt feltételeznek, akinek a keze a kormányon van, és készen áll arra, hogy átvegye az irányítást", illetve "ugyan ezek a képességek egyre fejlettebbek lesznek az idő múlásával, de a jelenlegi funkciók nem teszik autonómmá a járművet". Az FSD egyelőre oda tud hajtani a parkolóhelyről a tulajdonoshoz, rámpától rámpáig tud haladni és sávot váltani autópályákon, valamint városi utcákon is működik.