A saját gyerekén tesztelte, hogy elüti-e az "önvezető" Teslája

2022 / 08 / 21 / Pőcze Balázs
A saját gyerekén tesztelte, hogy elüti-e az
Tad Park, aki gyakran próbálgatja a Teslája önvezetőnek nevezett képességeit, hajmeresztő tervre szánta el magát: saját gyerekén próbálta ki, hogy az autó megáll-e előtte, miután egy kampány ennek az ellenkezőjét állította.

Dan O'Dowd, aki magát a "világ vezető szakértőjének" nevezi a "soha el nem romló" szoftverek területén, be szeretné tiltani a Teslák full self-driving (FSD, azaz teljesen önvezető) képességeit. A férfi az életrajza szerint dolgozott a Boeing 787-es, az F-35-ös harcirepülőgép, de még a B1-B nukleáris csapásmérő repülőn is, most pedig Elon Musk autóinak a működésébe szeretne beleszólni. Kampányvideójában egy Tesla sorra üti el a gyalogosokra emlékeztető babákat, majd a hirdetés arra biztatja a nézőket, hogy

kérjék meg az amerikai törvényhozást, hogy tiltsa be a technológiát.

A The Verge-ön olvasható hír szerint egy ember biztosan nem ért egyet O'Dowddal: Tad Park, aki Whole Mars Catalog nevű YouTube-oldalán videók tucatjaiban teszteli az FSD-t. A férfi nemrég úgy döntött, hogy gyerekeket toboroz azért, hogy bebizonyítsa, biztonságosan áthaladhatnak vagy megállhatnak az autók előtt. A The Verge közlekedési témákkal foglalkozó szerkesztője nyílt levélben kérte, hogy hagyjon fel az őrült tervével; elsősorban azért, mert még ha tökéletes is lenne a szoftver, gyerekek életét veszélybe sodorni semmiképp sem megfelelő válasz egy szerinte ostobaságokat állító reklámkampányra.

Park azonban nem hallgatott a kritikusokra, és részben saját gyerekén tette próbára a technológiát. A Twitteren cikkünk írásakor még látható volt a videó, amelyben négy perc húsz másodpercnél a kislányt ugyan megközelíti a kocsi, de biztonságos távolságban megáll tőle. A YouTube ugyanakkor eltávolította a képsorokat, mert a szolgáltatáson tilos kiskorúakat veszélyeztető tartalmakat közölni. A férfi hangsúlyozta, hogy óránként nyolc mérfölddel haladt, és bármikor átvehette volna az irányítást az autó fölött, de ez a jogi felelősség alól nem mentesíti.

Szokás szerint fontos megjegyezni, hogy a hangzatos név ellenére a "teljes önvezetés" egy kettes szintű vezetéstámogató rendszert takar a cégnél. Olvasgatni vagy aludni csak a négyes illetve ötös szinteken tud majd a sofőr, még a hármas szint is megköveteli, hogy bizonyos esetekben átvegyük az irányítást. A weboldalukon hangsúlyozzák is, hogy a rendszerek egy "teljesen figyelmes sofőrt feltételeznek, akinek a keze a kormányon van, és készen áll arra, hogy átvegye az irányítást", illetve "ugyan ezek a képességek egyre fejlettebbek lesznek az idő múlásával, de a jelenlegi funkciók nem teszik autonómmá a járművet". Az FSD egyelőre oda tud hajtani a parkolóhelyről a tulajdonoshoz, rámpától rámpáig tud haladni és sávot váltani autópályákon, valamint városi utcákon is működik.

Tévéreklámban támadják az "önvezető" Teslákat Az FSD funkció megbízhatatlanságáról készült hirdetést 36 államban fogják sugározni egy milliárdos megbízásából, aki még a novemberi szenátusi választáson is hajlandó indulni annak érdekében, hogy betiltassa a Tesla vezetéssegítő rendszerét.


"Mint egy párásító kerekekkel" - a Kawasaki bemutatta hidrogénhajtású motorját
A motorkerékpár nagyon alacsony kibocsátású, nagyrészt csak víz keletkezik a használata közben.
Naponta kétszer indulhat útra a szuperszonikus rakétameghajtású repülőgép
Naponta kétszer indulhat útra a szuperszonikus rakétameghajtású repülőgép
Megkapta az engedélyt a szuperszonikus repülésre az Mk-II Aurora.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.