Tévéreklámban támadják az "önvezető" Teslákat

2022 / 04 / 20 / Bobák Áron
Tévéreklámban támadják az
Az FSD funkció megbízhatatlanságáról készült hirdetést 36 államban fogják sugározni egy milliárdos megbízásából, aki még a novemberi szenátusi választáson is hajlandó indulni annak érdekében, hogy betiltassa a Tesla vezetéssegítő rendszerét.

Ahogy arról a Politico beszámolt, Dan O'Dowd saját bevallása szerint teljesen komolyan gondolja, hogy a Demokrata Párt színeiben megmérkőzik a kaliforniai szenátusi székért, ennek érdekében pedig már egy veterán politikai tanácsadókból álló csapatot is verbuvált maga köré. A milliárdos kampánya ugyanakkor igencsak szokatlan, hiszen az szinte teljes egészében egy témakörre fókuszál: a Tesla FSD (Full Self-Driving) rendszerére, ami szerinte olyannyira veszélyes, hogy be kéne tiltani a közutakon való használatát.

O'Dowd ennek érdekében mintegy kétmillió dollárból szervezett országos reklámkampányt, amelynek keretében 36 államban fogják sugározni a tévében azt a hirdetést, ami a Tesla vezetéssegítő rendszerének megbízhatatlanságát demonstrálja. A Youtube-on elérhető felvételekből összevágott videón többek között az látható, ahogyan az aktív FSD-vel közlekedő autók nekimennek a bójáknak, átmennek a szembejövő sávba és majdnem elütnek egy biciklistát. A kampány első filmje az Unsafe at Any Speed címre hallgat, utalva Ralph Nader híres, 1965-ben megjelent könyvére, amelyben a szerző a korabeli autók biztonsági hiányosságaira hívta fel a figyelmet - ezzel megásva a Chevrolet Corvair sírját is.

Bár kétségtelen, hogy a Tesla rendszere közel sem tökéletes, sokan mégis kétségbe vonják O'Dowd szándékainak tisztaságát, hiszen ahogy arra az Electrek felhívja a figyelmet, a vállalkozó egy olyan cégnek, a Green Hill Sotware-nek az alapítója, ami több más autóipari szoftver mellett "automata vezetőrendszert" is fejleszt, vagyis a Tesla konkurenciájának számítanak. A kritikusok szerint O'Dowd csupán azért pályázta meg a szenátusi széket, mert így a kampányára lazább szabályok vonatkoznak, többek között a hirdetéseit is könnyebben tudja bevásárolni a tévébe. Ezt a teóriát erősíti, hogy bár O'Dowd Kaliforniában indul a szenátusi székért, a reklámokat mégis 36 államban készül sugározni.

A Tesla vezetéssegítő rendszere a 2020-as bevezetése óta számos vitát generált, aminek az első számú oka, hogy miközben a Tesla a funkciót "teljes önvezetésnek" nevezi, valójában maguk is elismerik, hogy az FSD csak egy 2-es szintű vezetéssegítő rendszer - ami ebből kifolyólag alkalmatlan arra, hogy a sofőr helyett navigáljon. Bár a Tesla állítja, hogy a béta program megkezdése óta az FSD még nem okozott komoly balesetet, ráadásul a sofőröknek a funkció aktiválásához előbb azt is bizonyítaniuk kell, hogy képesek balesetmentesen vezetni, ugyanakkor az már a korábbi Autopilot rendszernél is bebizonyosodott, hogy egyesek túlságosan komoly veszik a Tesla által kitalált fantázianeveket, és igyekeznek teljesen rábízni a vezetés nyűgét az autójukra.

(Borítókép: Sjoerd van der Wal/Getty Images)

Elon Muskot nem, de egy macskát elüt a Tesla Mat Watson a Volvo V90 és a Tesla Model 3 automata fékrendszerét vetette össze, nem kevés energiát fektetve a projektbe.


Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.